Niebyła Warszawa Siemaszki Iwona Kurz Sztuka Tego widoku na miasto – pełnego świateł i neonów, za to bez reklam, już nie ma. To zapewne w ogóle cecha wielkich miast, gdzie władza polityczna pospołu z władzą kapitału bezustannie przeprowadzają nowe porządki
Cisza po weselu Filip Springer Obyczaje W pustych salach zamkniętych na głucho dla publiczności wiszą wymowne dowody zbrodni, jaką w ciągu ostatnich trzech dekad popełniono w Polsce na fotografii prasowej. I na jej odbiorcach
Rzeczy nie są tym, czym się wydają Anka Herbut Sztuka „Subterranean River” Łukasza Rusznicy to świetnie skonstruowana opowieść wizualna o duchowych warstwach japońskiej rzeczywistości. Jeśli porzucić na chwilę pole mitologicznych symboli, rozlewa się ona szeroko i płynie blisko nas
Album Katarzyna Bojarska Sztuka Lamentacyjny ton albumu Konrada Pustoły mnie dotyka. Jeśli potraktować go – a tak właśnie chcę go traktować – jako wizualny esej o nieobecności i nieukojonym bólu, to uważam go za jedną z najpiękniejszych i najsmutniejszych rzeczy, jakie oglądałam w ostatnim czasie
Łagodne oko Adama Mazura Marta Lisok Sztuka Nonszalancka ekspozycja sprawia, że ma się wrażenie zwiedzania prowizorycznej makiety, która zapowiada dopiero wystawę „Zdjęcia miasta”
Chwiejny moment Lidia Pańków Sztuka „Decydujący moment” Adama Mazura, z ducha pozytywistyczny i popularyzatorski, powstał dla amatora ładu. Książka porządkuje, precyzuje, penetruje i przedstawia, ale pod podszewkę zjawisk nie zagląda
Rogiński / Dłubak, „Gestykulacje” Lidia Pańków Sztuka Wystawa nie daje się zamknąć w proste przeciwstawienie kontemplacyjnego oderwania i żywiołowego uczestnictwa w naturze. Prace Dłubaka i Rogińskiego można traktować jako pytanie o sedno fotografii
„Wsiąkanie” Anny Orłowskiej Lidia Pańków Sztuka Artystyczny czy kuratorski gest, powtarzany wielokrotnie, zmienia się we własną karykaturę. Na szczęście Anna Orłowska przede wszystkim robi zdjęcia