Zjadliwy zapaszek fiaska Agata Becher Teatr W „Śmierci i umieraniu” Grzegorza Laszuka reżyserski kij zawraca rzekę czasu i daje widzowi poczucie jego umowności
Wyobraź sobie samych w sejmie gejów Witold Mrozek Teatr Wideoperformans Miętusa i Wasiewicza w dowcipnej kampowej formie dotyka poważnego kompleksu społecznego – napięcia między walką o pełną podmiotowość wszystkich obywateli i obywatelek a protekcjonalizmem mniej lub bardziej udanych projektów społecznej zmiany
Mały, 150-osobowy kolektyw Rozmowa z Justyną Banaszczyk, Antonim Michnikiem i Tosią Ulatowską Muzyka Może się zdarzyć, że w niedzielę w południe będą leciały break cory z Japonii. Czemu nie? Może fajnie tak się wytrącić ze strefy komfortu czasami – mówią twórcy Radia Kapitał
Ile lat tak można? Rozmowa z Aliną Gałązką i Tomaszem Platą Teatr „Może to dobry moment, by rozpocząć szerszą dyskusję. O tym, że pojawiło się bardzo ciekawe środowisko teatralne i taneczne, które nie mieści w zastanej strukturze instytucjonalnej. To środowisko próbuje budować własne miejsca” – podsumowujemy dwuletni projekt Mikroteatru w Komunie // Warszawa
Radykalna przerwa Piotr Morawski Teatr Mikroteatr daje chwilę bezproduktywnej ekonomicznie satysfakcji. Ale też jest radykalną przerwą w pejzażu teatralnym. Bo tu nie ma miejsca na arcydzieła. To szybki teatr. Bez gigantycznych budżetów i szans na występ w Awinionie. Ale za to blisko życia, gorąco i aktualnie
Yes logo Paweł Soszyński Teatr Glow z fantomowym kotkiem, Beauty, Coco czy High Speed to komponenty teatralnej psylocybiny, którą „Zrób siebie” uwalnia powoli do krwiobiegu widowni. Marki jako tripy – to od nas zależy, czy ta przygoda zakończy się odlotem, czy paranoją
Przyszłość bez przyszłości Teresa Fazan Teatr Oglądając „[…,]”, miałam wrażenie, że gdzieś w strukturze narracji tkwi wyraźne pragnienie wyrwania się z ram, pójścia dalej. Sięgnięcia w przestrzeń, której nie możemy antycypować, zawłaszczać, której nie możemy w żaden sposób opanować – w przyszłość
Lewica, Plata i klasa średnia Witold Mrozek Teatr Lewica nie docenia mieszczaństwa i nie chce zajmować się polską klasą średnią – narzeka Tomasz Plata w zapowiadającej festiwal „My, Mieszczanie” rozmowie. Trudno mi zrozumieć, dlaczego Plata kompromituje swój projekt, umieszczając go w tak efekciarskiej ramie ideologicznej
Mamy amisza pod skórą Rozmowa z Tomaszem Platą Teatr Nasz projekt to poszukiwanie politycznego języka, który by lepiej pasował do rzeczywistości niż języki dotąd nam oferowane, bez lewicowej ortodoksji. „My, mieszczanie” to próba negocjowania ze społecznym realem
A! E! I! O! U! Y! Michał Danielewicz Teatr W „Pigmalionie” Ziemilskiego postaci na scenie są poza moim wzrokiem, ale nie doświadczyłem nigdy takiego poczucia bliskości z występującymi. Nikogo nie ma, ale wszyscy jesteśmy tuż-tuż
Błędne koło Joanna Wichowska Teatr W spektaklu „Terry Pratchett. Nauki społeczne” komuny// warszawa wysiłek utrzymywania kruchej równowagi niebezpiecznie przypomina bezsilne dreptanie w kółko
RE// MIX. Finał Rozmowa z Grzegorzem Laszukiem i Tomaszem Platą Teatr „Ostatnio naturalnym wyborem młodych ludzi było pójście na wernisaż i ominięcie teatru. Chcieliśmy to zmienić, i to się chyba udało” – mówią pomysłodawcy RE//MIX-ów przed festiwalem kończącym projekt