Lepkie spojrzenia Katarzyna Słoboda Teatr „Imperial” w Teatrze Komuna Warszawa miał być pracą koncentrującą się na walcu. Gdzie ten walc? Dlaczego trójka performerów porusza się tak wolno? Przecież walc to ciała w pionie wyprężone do granic możliwości. W walcu nie ma mowy o tarzaniu się po podłodze
Mało ciszy Anna Pajęcka Teatr „Rytuał miłosny” w reżyserii Daniela Kotowskiego nie jest spektaklem edukacyjnym. Przede wszystkim buduje na scenie, przynajmniej na godzinę, uniwersum, które pozwala nawiązać kontakt. Po zakończeniu publiczność nie klaskała
Fantazja o porozumieniu Katarzyna Niedurny Teatr Punktem wyjścia w pracy nad spektaklem był dla Anny Smolar Strajk Kobiet i zapisane w zbiorowej pamięci obrazy przemocy policji
Polskie techno Teresa Fazan Teatr Trzydzieści lat polskiego techno, podobnie jak trzydzieści lat wolnej Polski, to droga od euforycznej wolności do technokapitalistycznej antyutopii – o „Techno Rzeczpospolitej” w reżyserii Marcina Libera
Maski i mity Stanisław Godlewski Teatr W „Larvie” gniewne okrzyki i elementy sztuki walki wytwarzają na scenie postać wojowniczki. Być może właśnie temu ma służyć odprawiany rytuał – przywołaniu ducha nieposkromionej kobiecej siły
Odkopać ciotkę Karolina Plinta Teatr Spektakl Cimochowicz i Nauman nawiązuje do czasów, kiedy codzienność była również podszyta niepokojem, tyle że atomowym