Wyjąwszy Moniuszkę Adam Wiedemann Muzyka Zestawianie Chopina i Moniuszki wydaje mi się pomysłem dość chybionym. Całą tę „moniuszkowskość” uważam za pójście na łatwiznę, podczas gdy pozostają do odrobienia takie tematy jak „Chopin a wieś”, „Chopin a rewolucja” czy „Chopin a awangarda” – relacja z XV edycji Chopin i Jego Europa
Chopin i Jego Europa po raz 10 Adam Wiedemann Muzyka W dniu rozpoczęcia festiwalu umarł profesor Ekier. Nie wiem, co sobie taki festiwal myśli, kiedy otwiera go chwila ciszy po sławnym szopeniście, podczas której odzywa się czyjś telefon. Zapewne myśli: nie udam się
Niezmęczony Chopinem Rozmowa z Nelsonem Freire Muzyka Chopin nie jest dla wszystkich, nie musi każdemu leżeć. Jest specyficzny, jedyny. Z jednej strony dla młodego nieukształtowanego pianisty może to być pułapka, a z drugiej – punkt wyjścia do rozpoczęcia fascynujących poszukiwań. To trochę jak gra o wszystko
Przed XVI Konkursem Chopinowskim: Uchida, Argerich i Freire Tomasz Cyz Muzyka W Roku Chopinowskim – związanym, przypomnę, z 200. rocznicą urodzin kompozytora – nie może być normalnie: że jeden dzień urodzin, że jeden koncert Marthy Argerich (były już trzy), że jedna ławka, że jedno otwarcie Konkursu Chopinowskiego
CHOPIN: Według Marthy Argerich Tomasz Cyz Muzyka Argerich jest delikatna, nieśmiała, jak tylko 18-letnia dziewczyna potrafi, by naraz przejść do dzikich, szalonych uderzeń, które dudnią w głowie długo po zakończeniu utworu
Tożsamość Marthy Marta Nadzieja Muzyka Jej artystyczna potęga od lat się nie zmienia i wiąże się tylko z jednym: na Argerich się czeka. 22 i 23 sierpnia ta genialna argentyńska pianistka zagrała w Warszawie