Ku uciesze ministrów Marcin Wilkowski Media Kino, film i gry nienawidzą bezruchu, nieustannie wymagają dziania się i redukują skomplikowaną rzeczywistość wojny do dynamicznych ujęć. W efekcie sztucznie ją przyspieszają i obdzierają z nieatrakcyjnych dłużyzn
POWOLNOŚĆ: Niezauważalne ślady Mirosław Filiciak Media Jest lipiec, więc wszyscy jeszcze częściej niż zwykle prowadzimy te rozmowy – że pora zwolnić, odpocząć, może nawet trochę się ponudzić. Zrobić remanent i zastanowić się, gdzie ucieka czas, którego potem brakuje na To, Co Naprawdę Ważne. Na początku listy toksycznych praktyk często ląduje internet
NUDA: Nasza nie-śmiertelna Marcin Sendecki Literatura Im więcej w literaturze i wokół niej atrakcji, festiwali, nagród, im bardziej literatura ufa publiczności, żądającej wciąż „tych samych nowości”, tym bardziej zdaje się ona zamykać i marginalizować, tym mocniej nudzi
NUDA: Nic, które się nudzi Łukasz Najder Literatura „Zmęczony księgowy” Soares doświadcza monotonii egzystencji, uprzykrzenia, powtarzalności codziennych gestów, saudade, pogłębiającego się z każdym dniem rozczarowania i nudy
NUDA: Człowiek, który się budzi Aldona Kopkiewicz Literatura W cichym wyjściu melancholika ze świata niektórzy dostrzegają potencjał krytyczny, nic jednak światu po znudzonych obserwatorach. Ważna staje się dopiero praca w samym tworzywie: gest artystyczny, który odbija się od ściany dzięki sięgnięciu po coś, co ścianą nie jest
NUDA: dead zone/interzone Łukasz Najder Obyczaje Nagle wszystko ustało, zamilkło, skończyło się. Jakby ktoś nadusił przycisk „mute”. Później już była tylko dokuczliwa, gniotąca nuda
NUDA: Kościoły i kina Bartosz Żurawiecki Film Nuda desakralizuje. Ujawnia pustkę, monotonię, banał schowany za powierzchnią dekoracji i pod pozorami atrakcji. Ale ujawnia gdzie? W tym, co oglądamy? Czy w nas samych?
NUDA: Czas wykolejony Rozmowa z Marią Poprzęcką, Karolem Radziszewskim, Weroniką Szczawińską Obyczaje „Nuda jest jedną z wielu technik, które mają przemieniać czas, przestrzeń, odbiór, ilość”. Rozmowa o nudzie w sztuce i nudzie tworzenia
NUDA: Czas gry, czas płynący Marcin Cecko Media Współcześni twórcy walczą z nudą od pierwszych sekund po włączeniu gry. Jeśli już, wolą złość i frustrację. Wolą graczy rzucających o ścianę padem, łamiących klawiatury, druzgoczących myszki
NUDA: Smart Boredom Marek Krajewski Obyczaje Określenie smart boredom upowszechniło się w 2012 roku, przede wszystkim w kontekście marketingowym. Coś, co było puste, staje się teraz pełne, a to, co irytujące, przeobraża się w to, co absorbujące