Schyłek epoki mistrzów Maciej Nowak Teatr Spektakl Castellucciego na festiwalu Kontakt w Toruniu to teatr epoki neoliberalnej, zrealizowany z uwzględnieniem optymalizacji kosztów w ramach licencji udzielonej przez firmę o cenionym w branży logo i dorobku
Test z historii sztuki Katarzyna Waligóra Teatr Spektakl Castellucciego mógłby być przejmującym głosem na temat brutalności policji. Reżyser jednak rozwadnia i rozmiękcza ten temat przy użyciu uniwersalizujących, wyestetyzowanych obrazów, biblijnych i malarskich cytatów
Szkodliwość teatru Małgorzata Ćwikła Teatr Penalizacja teatru to zjawisko zaskakująco częste i wielowymiarowe. Jak jednak pokazuje większość przykładów, zmuszanie twórców do skruchy jest bezcelowe i ma efekt odwrotny od zamierzonego
Teatr to pole bitwy Rozmowa z Romeo Castelluccim Teatr Cierpienie jest istotą teatru. Aktor ma pośredniczyć w tym cierpieniu, urzeczywistnić je swoim ciałem. To taki antyczny ludzki ból
Karin Anna Giselbrecht Piotr Gruszczyński Teatr Urodziła się w roku 1989. Jej pasją był taniec. Trzy lata temu zapadła w śpiączkę. W piorunującej inscenizacji Castellucciego jest Eurydyką
Odwracanie rzeczywistości Małgorzata Ćwikła Teatr W swojej książce Dorota Semenowicz przeprowadza czytelnika przez najważniejsze kręgi teatru Castellucciego. Otrzymujemy wizję teatru radykalnie przeciwstawiającego się realności
Castellucci. Alfabet Anka Herbut Teatr Emocjonalna ekonomia spektakli Socìetas rozwija się w widzu – nie na scenie. Montaż to jedna z najważniejszych kategorii tegorocznego kuratora festiwalu Malta
Romeo i festiwal Paweł Soszyński Teatr Przedstawienia coraz częściej produkowane są przez zamożne festiwale. Z jednej strony festiwale zaczynają pełnić rolę wytwórni, z drugiej – przemysłem staje się sam teatr
Aby przeniknął cię jego świat Dorota Semenowicz Teatr „Nazywam się Romeo Castellucci” – zaczyna się spektakl Castellucciego inspirowany „Boską komedią”. Nie zobaczymy w nim Dantego stojącego u piekielnych bram. Jego miejsce zajmuje reżyser. Szczyt megalomanii?
Bóg robi pod siebie. Pasja według Castellucciego Tomasz Cyz Teatr Nie byłoby w tej sytuacji rozgrywającej się pomiędzy schorowanym, nietrzymającym kału Ojcem a pielęgnującym go Synem nic więcej, gdyby nie wielki obraz wypełniający cały horyzont sceny – ogromne oblicze Chrystusa z renesansowego obrazu Antonella da Messiny
„Parsifal” według Castellucciego Stanisław Suchora Muzyka W królewskim teatrze La Monnaie odbyła się premiera „Parsifala”. Dla dyrygenta Hartmunda Haenchena repertuar Wagnera stanowi centrum zainteresowań. Włoski reżyser Romeo Castellucci z teatrem operowym niewiele miał do czynienia