Nie dzwoń, ja to zrobię Aleksandra Boćkowska Sztuka Montaż wystawy to najciekawszy moment. Wtedy okazuje się, czy to, nad czym przez lata pracowaliśmy, naprawdę działa
Czym go skusić, gdzie go złamać Rozmowa z Katarzyną Fidos Teatr „Teatralny bufet jest przestrzenią, w której ekipie ma nic nie grozić. Każdy może przyjść, bo mu coś w życiu nie tak poszło, może się złościć, bo mu nie wyszło na próbie” – mówi bufetowa z Teatru Powszechnego w Warszawie
FLANEUR KULTURALNY: Henryk Zastróżny Rozmowa z Henrykiem Zastróżnym Film Flaneur rozmawia z legendarnym imitatorem dźwięku Henrykiem Zastróżnym i podgląda, jak produkuje się „magię kina”
RZEMIEŚLNICY KULTURY: Opowieści Rozmowa z P. Kamionką, A. Ferencym, Ł. Falińskim Teatr Co się dzieje za kulisami „Opowieści Afrykańskich według Szekspira” Krzysztofa Warlikowskiego? Korzystając z nieobecności reżysera, podpatrzyliśmy i wypytaliśmy współtwórców spektaklu
RZEMIEŚLNICY KULTURY: Z całego serca nie wierzę w sztukę Rozmowa z Jakubem Antoszem Sztuka „Zupełnie niechcący wplątałem się we współpracę z artystami. Gdy któryś chciał zrealizować coś wymagającego prac stolarskich, prosił mnie o poradę. Wytwarzałem rzeczy, ale tak naprawdę czułem się wspólnikiem w zbrodni” – rozmowa z technicznym warszawskich galerii
RZEMIEŚLNICY KULTURY: Na czele Marceli Szpak Media Twórcy czołówek bardzo szybko opanowali system, który pozwala samym krojem czcionki i drobnymi ornamentami zasugerować widzowi gatunek i nastrój filmu, jednak wkrótce przestało to wystarczać – klikalna historia czołówek filmowych
RZEMIEŚLNICY KULTURY: Majsterkowanie Rozmowa z Maciejem Wojnickim Media „Najlepsze jest połączenie abstrakcyjnego myślenia artysty i technicznego podejścia programisty. Brak świadomości ograniczeń technicznych powoduje brak ograniczeń w myśleniu” – rozmowa z programistą
RZEMIEŚLNICY KULTURY: Kapo od słów Jan Gondowicz Literatura Pole minowe urażonej ambicji, poczucia wyższości i kompleksów zmienia proces redakcji w spektakl iście Gombrowiczowskich min. Trzeba mieć nerwy
RZEMIEŚLNICY KULTURY: Krew napływa do głowy Rozmowa z Marcinem Nowakiem Film „Już jako dziecko robiłem sobie rany z modeliny, budowałem makiety, sklejałem modele. A jak już się napracowałem, to wysadzałem makietę w powietrze petardą albo saletrą z cukrem” – rozmowa z reżyserem efektów specjalnych
RZEMIEŚLNICY KULTURY: Show must go on Rozmowa z Teresą Krasnodębską Muzyka „Na pół godziny przed premierą maluję sobie paznokcie. Tak, żeby było elegancko, żadne zielenie czy kropki. To jest czynność, która wymaga absolutnego spokoju” – rozmowa z inspicjentką Opery Narodowej