Kartonowe pudło na głowę Rozmowa z Thorstenem S. Wiedemannem Media „Wychodzimy z pozycji pierwszych użytkowników VR, mamy zajawkę, ale tak naprawdę to smutne, że nie każdy możne być jej częścią. Stąd tłumy w kolejkach do prac VR – mało kto ma sprzęt, a wszyscy chcą spróbować” – mówi twórca A MAZE, berlińskiego festiwalu gier niezależnych i artystycznych
PODKAST ODBIORNIK ODBIORNIK (8): Zmęczenie smyraniem Anna Desponds / Agnieszka Słodownik Media Wszyscy zachłystują się interaktywnością, ale czy jest ona jeszcze komukolwiek do czegoś potrzebna?
Udręka interaktywności Karolina Plinta Media „Żyjemy w czasach terroru interaktywności. Interaktywność dzisiaj jest nie tyle wyzwalającym paradygmatem, co kapitalistyczną regułą, której podlega nasze codzienne życie” – z okazji FINAŁU NInA podsumowujemy ostatnią dekadę kultury cyfrowej
Sztuczne formy życia Rozmowa z Aurieą Harvey i Michaëlem Samynem Media Zawsze używaliśmy gier raczej jako kanału komunikacji niż jako osobnego medium. Najbardziej interesowała nas symulacja środowisk i postaci, które możemy wytworzyć – mówią członkowie studia Tale of Tales
Klikanie jest droższe, niż się wydaje Rozmowa z Dominikiem Williemem i Markiem del Pra Media Prawdziwa wiedza wymaga dziś postawy krytycznej i uporu. Przed internetem te dwie cechy były wyróżnikami dziennikarzy, dziś odbiorczynie i odbiorcy też powinni je mieć
Analogowy Anagram Rozmowa z May Abdallą Media Każdy element doświadczenia staje się u nas częścią opowieści – mówi projektantka doświadczeń immersyjnych z okazji festiwalu NInA Wersja Beta
Odpadki nieustającej aktywności Olga Drenda Media Harm van den Dorpel działa online i w świecie galerii. Te wymiary korespondują ze sobą, formy wykreowane cyfrowo często zaczynają żyć własnym trójwymiarowym życiem
Na brzegu zanurzenia Weronika M. Lewandowska Media Dlaczego wszystko jest teraz „imersyjne” i kiedy zdarzyło się to nam po raz pierwszy
Sztuka, obywatelu! Ryszard W. Kluszczyński Media Dyskusje z krytykami i historykami na temat sztuki nowych mediów niemal zawsze kończą się pytaniem: Dlaczego uważasz, że jest to sztuka?
Projektowanie interakcji Rozmowa z I. Knowles, V. Sowerwine i M. Gingoldem Media Tworzenie nowej pracy interaktywnej jest jak praca w laboratorium. Tworzysz wynalazki, których wcześniej nie było
ARS ELECTRONICA 2012:codziennik [5] Agnieszka Słodownik Media „Technologiczny kac. Dystans do technologii rośnie. W kontekście Ars Electronica zachwyt nad możliwościami łatwo przechodzi w chłodne zainteresowanie” – podsumowanie festiwalu
KULTURA 2.0 Wejdź na poziom 2.0 Agnieszka Słodownik Media Artystyczne interakcje z technologią przetestowane w NInA. Nastąpiło pomieszanie zmysłów, czyli mediów: ruch wywoływał dźwięk i kolor; motyle okalały obraz twórco-odbiorcy; obraz dzielił się na części jak Puzzle; dane państwowe przybrały wizualne formy; oglądaliśmy jak było na Medialab Chrzelice 2010