Kres konwencji Paweł Soszyński Teatr W „Portrecie damy” Ewelina Marciniak tworzy teatr współczesny à rebours, podpinając jego energię pod XIX-wieczny sceniczny tranzystor. Efekt jest znakomity
Boże Bożenka Michał Centkowski Teatr W „Statku szaleńców” Kolady wszystko lśni i błyszczy, a nadmiar ludowej radości niepostrzeżenie przeradza się w gargantuicznych rozmiarów teatralny cyrk
Niech żyje bar Michał Centkowski Teatr Największą siłą najnowszego spektaklu Eweliny Marciniak jest bez wątpienia z rozmachem zrealizowana wizja scenograficzna Katarzyny Borkowskiej
Pęknięty dzwon Agnieszka Kochanowska Teatr Płatonow Grzegorza Wiśniewskiego w Teatrze Wybrzeże jest Hamletem pozbawionym koturnów. Prawdą, która go poraża, jest prawda o samym sobie, o własnej bylejakości
„Amatorki”, reż. Ewelina Marciniak Agnieszka Kochanowska Teatr „Amatorki” w Wybrzeżu to spektakl znakomity, uderzający precyzją i dyscypliną gry aktorskiej
BACKSTAGE: Amatorki Michał Buszewicz Teatr „Nasza postać matki nie płacze. W każdym razie nie z powodu dzieci. Przecież do wszystkiego da się doprowadzić siłą woli i siłą ręki” – pisze dramaturg „Amatorek” w reżyserii Eweliny Marciniak
„Tak powiedział Michael J.” reż. W. Rubin Agnieszka Kochanowska Teatr Trudno wyśledzić w „Tak powiedział Michael J.” sensy inne niż psychologiczne banały: dominujący ojciec, matka-dewotka, problemy z tożsamością seksualną i cielesnością
„Ciała obce” w reż. Kuby Kowalskiego Agnieszka Kochanowska Teatr Spektakl Kowalskiego jest nierówny. Momentami nuży pretensjonalną dosłownością i natrętnie epatuje seksem, momentami, w scenach kameralnych, bywa zniuansowany i znakomicie zagrany
„Na początku był dom”, reż. Anna Augustynowicz Agnieszka Kochanowska Teatr Kolejny spektakl w Teatrze Wybrzeże – po „Sprawie operacyjnego rozpoznania” Zbigniewa Brzozy – porusza kwestię społecznego i politycznego zaangażowania. Tym razem mamy klasycznie skonstruowany, ale bogaty znaczeniowo obraz konfliktu międzypokoleniowego
„Sprawa operacyjnego rozpoznania” w Teatrze Wybrzeże Agnieszka Kochanowska Teatr „Sprawa operacyjnego rozpoznania” to ważny spektakl. Z naszej pełnej martyrologii i mesjanizmu historii wyciąga przypadek prawie zapomniany – opozycyjnego ruchu Wolność i Pokój, któremu pod koniec lat 80. udało się bez ofiar śmiertelnych zrealizować swoje postulaty
„Willkommen w Zoppotach” w Teatrze Wybrzeże Łukasz Rudziński Teatr Nie znajdziemy w „Willkommen w Zoppotach” aktorskich szarż i kreacji zapadających w pamięć. Są za to uśmieszki, zagrywki pod publiczkę, wdzięczenie się do widza i inne chwyty z teatru mieszczańskiego
„Pan Tadeusz” w Teatrze Wybrzeże Agnieszka Kochanowska Teatr Jarosław Tumidajski wykorzystuje tekst „Pana Tadeusza”, żeby powiedzieć o tym, co mu się w dzisiejszej Polsce nie podoba. Niestety, ta krytyka brzmi powierzchownie i banalnie