Filmy na własny użytek Bartosz Nowicki Muzyka Tym razem na celownik swojej poetyckiej refleksji Bąkowski bierze sny, baśnie i legendy, które przeplata wątkami osobistymi. Fikcyjni bohaterowie, postaci i przedmioty z realnego świata pojawiają się tu często jako aluzje, wymykające się logice i regułom narracji
Symulacja muzyki Borys Dejnarowicz Muzyka Nowy album Tame Impala to rzecz wprost idealnie skrojona pod reguły streamingu. Chwilami przypomina bezduszny i sterylny wytwór drogiego, niedostępnego zwykłym śmiertelnikom komputerowego generatora „dobrej muzyki”. A może po prostu tak brzmi muzyka wygenerowana przez sztuczną inteligencję?
Muzyka nie-ludzka Radek Pulkowski Muzyka Żeby nazywać się cyborgiem, nie trzeba być Terminatorem ani Robocopem – wystarczy rozrusznik serca. Albo autotune. Przykłady tego, że również współczesna muzyka rozrywkowa nie jest do końca ludzka, znajdziemy w niemal każdej stacji radiowej
Wirtuozeria i nieporadność Piotr Kowalczyk Muzyka Płyta Bartka Kujawskiego jest wyzwaniem. Nawet jeśli jej okładka kojarzy się z grafiką nieskładnie przygotowaną w generatorze memów
Awatary nowej muzyki Jan Topolski Muzyka Jennifer Walshe jak nikt inny uosabia obecnie najżywotniejsze trendy nowej muzyki, przekraczając role i eksperymentując z tożsamością, bawiąc się recyklingiem i imitacją, problematyzując postinternet, memy i fejki
Czasy pędzą Bartosz Nowicki Muzyka Jakub Lemiszewski próbuje poprzez abstrakcyjne dźwięki powiedzieć coś o otaczającej rzeczywistości, o przeładowaniu informacyjnym. Na szczęście tę diagnozę udaje mu się wyrazić z polotem i bez konceptualnego zadęcia
Postżenada Łukasz Muniowski Obyczaje U samych podstaw „Mortified” – występów, podczas których dorośli czytają swoje kompromitujące pamiętniki z dzieciństwa – leży coś nie do końca prawdziwego. Nieprawdziwy wstyd
Wirus czasów Krzysztof Krześnicki Muzyka O projekcie Hype Williams wiemy tyle, ile do wiadomości publicznej zechciał podać stojący za nimi dział PR – to skrawki chaotycznie dobranych informacji. Dean Blunt – podobno bokser. Inga Copeland – podobno była piłkarka żeńskiej drużyny Arsenalu Londyn. Poznać się mieli na koncercie Oasis
Świat na wysokich obrotach Jakub Wencel Muzyka „Human Story 3” Jamesa Ferraro to dźwiękowy świat wielkich korporacji, ale poddany przewrotnemu przejaskrawieniu. Z jednej strony artysta podkreśla hegemoniczność korporacyjnej estetyki, a z drugiej dokonuje jego religijnej wręcz celebracji
Czułość dźwięku Piotr Tkacz-Bielewicz Muzyka Większość ASMR-owej społeczności zgodnie twierdzi, że szeptane filmiki znakomicie sprawdzają się jako sposób na wyciszenie, pomoc w zasypaniu albo wprowadzaniu w stan medytacji. Dość szybko pojawiły się głosy, że mają one też swój ładunek erotyczny
Podłoga. Wiertarka. Kwiatek. Śmieci Rozmowa z Hubem Wydawniczym Rozdzielczość Chleba Media Estetyka ZUS-u jest pociągająca sama w sobie, tropikalna w odniesieniu do naszej prekarnej kondycji. Pewnie dlatego tak dobrze komponuje się z palmami, wodospadami i starymi kompami na Windowsie 95
Ludzkie, pozaludzkie Olga Drenda Muzyka Holly Herndon jako jedna z niewielu postaci współczesnej muzyki uchwyciła moment, w którym rzeczywistość weszła na transhumanistyczny poziom, a ludzie stali się prawie zrośnięci ze swoimi urządzeniami