„Szklarnie” Anny Molskiej Lidia Pańków Sztuka W swoich filmach Anna Molska miesza klimaty barokowego misterium i modernistycznego teatru absurdu. Dwie prezentowane na wystawie prace są równie żarliwe, co zdystansowane i ironiczne
Zagłada w niedzielne popołudnie Karol Sienkiewicz Sztuka Największa dotychczas prezentacja prac wideo Mirosława Bałki – „Fragment” w warszawskim CSW – zachwyca i wprawia w zakłopotanie. Bo wciąż wiemy bardzo mało, a może nawet coraz mniej
„Domownicy” Ania Witkowska, Adam Witkowski Bogusław Deptuła Sztuka Choć małżonkowie Ania i Adam Witkowscy nie pokazują wspólnych prac, stworzyli wystawę, która staje się całością
Retrospektywa Libery Bogusław Deptuła Sztuka Anarchistyczne i wątpiące realizacje Libery ujawniają luki w demokratycznej strukturze państwa i społeczeństwa. Retrospektywa w warszawskiej Zachęcie jest pierwszą taką wystawą w jego dorobku
Wystawa „Portret XXI wieku” w Zachęcie Agnieszka Szewczyk Sztuka Narracja wystawy „Portret XXI wieku” rozpięta jest pomiędzy dwiema kluczowymi – dla problemu kultu gwiazd, kreowania osobowości – pracami: filmami Gordona i Parreno o Zidanie oraz Warhola
Teatr na nowo Agnieszka Kochanowska Teatr Jak zdefiniować współczesny teatr? Jak analizować współczesne spektakle z użyciem nowych technologii? W Gdańsku zebrali się wybitni teatrolodzy z całego świata
Morze śródziemno-ludzkie Karol Sienkiewicz Sztuka W wideoinstalacji prezentowanej w warszawskim CSW Isaac Julien w intrygujący sposób estetyzuje dramat afrykańskich boat people przybijających do wybrzeży włoskiej wyspy
„Inwazja dźwięków” w Zachęcie Bogusław Deptuła Sztuka Nowa wystawa w Zachęcie sugeruje, że skończyła się epoka milczących i nieporuszonych obrazów