Kinofilska łamigłówka Marzena Falkowska Media W grze „Immortality” młoda kobieta trafia do świata kontrolowanego przez mężczyzn. Ci wykorzystują jej niewinność i entuzjazm do własnych artystycznych czy erotycznych celów
Naftowy blues Marzena Falkowska Media Wszystko jest tu przesiąknięte gęstą, duszną atmosferą. W „Norco” nie tyle się gra, ile się je wdycha, dryfując w naftowych oparach
Spacery w Night City Marzena Falkowska Media Pierwsza zasada papierowego „Cyberpunka” brzmiała: „Styl ponad treść”. Twórcy „Cyberpunka 2077” wzięli ją sobie mocno do serca – z całym dobrodziejstwem inwentarza. Zapewnili nam efektowne, ale w gruncie rzeczy zachowawcze doświadczenie
Jak uzasadnić jatkę Marzena Falkowska Media „The Last of Us II” opowiada o tym, jak raz puszczona w ruch spirala przemocy wciąż się nakręca, pociągając za sobą kolejne ofiary. Ale to wciąż gra zaprojektowana tak, żeby zapewniać satysfakcję z celnego strzału w głowę
Znaleziona autostrada Marzena Falkowska Media „Kentucky Route Zero” to dzieło kompletnie osobne, nieuchwytne. Nawet jego, jak to się nieładnie mówi, obecność na rynku nie przystaje do konwencjonalnych modeli wydawniczych
Filmy, w które można grać Marzena Falkowska Media Powszechność treści wideo oraz oczekiwania publiczności prawdopodobnie sprawią, że interaktywnych filmów albo filmowych gier – takich jak „Bandersnatch” i „Telling Lies” – będzie coraz więcej
Poszukiwaczka zaginionych translacji Marzena Falkowska Media „Heaven’s Vault” to gra stworzona przez osoby kochające słowa i dla takich przeznaczona. Zamiast śmiertelnych pułapek – badanie starożytnych ruin i artefaktów. Zamiast depczących po piętach łotrów – odcyfrowywanie hieroglificznych inskrypcji
Smutek kowboja Marzena Falkowska Media Nazywanie „Red Dead Redemption 2” „GTA na Dzikim Zachodzie” to nieporozumienie. Inspiracji należy raczej szukać w antywesternach pokroju „Krwawego południka” McCarthy’ego czy „Aż poleje się krew” Andersona. To gra niespodziewanie poważna i smutna
Koszty uzyskania rozrywki Marzena Falkowska Media Studia deweloperskie od lat wykorzystują zaangażowanie i entuzjazm nowicjuszy, polegając na mitycznej pasji jako paliwie napędowym. To klasyczna sytuacja: nie podoba się, droga wolna, na twoje miejsce czeka długa kolejka chętnych
Zamrażanie żaby Marzena Falkowska Media „Frostpunk” to gra nie tyle o zarządzaniu miastem, ile o zarządzaniu kryzysem. Chłód wkrada się wszędzie, nie oszczędzając emocji
Kratos moralizator Marzena Falkowska Media Po uśmierceniu samego Zeusa Kratos opuścił rodzinne strony i zaszył się w lesie na Północy, gdzie założył nową rodzinę. W momencie rozpoczęcia gry ma już około dziesięcioletniego syna Atreusa – nowy „God of War”
Opowiedzieć Amerykę Marzena Falkowska Media „Where The Water Tastes Like Wine” to debiutancka gra studia Dim Bulb Games. Jego założyciel Johnnemann Nordhagen postawił przed sobą ambitny cel stworzenia interaktywnej antologii opowieści oddających ducha Stanów Zjednoczonych
Neonowe szkielety nie dostały pensji Marzena Falkowska Media Zamiast tradycyjnego bohatera – everyman, w którym dostrzec możemy naszych krewnych, sąsiadów, samych siebie. O zmaganiach ze społecznymi i psychologicznymi skutkami kryzysu ekonomicznego w grach „Night in the Woods” i „Little Red Lie”
Niepokój na poddaszu Marzena Falkowska Media W „Indygo” wcielamy się w postać Tomasza, wziętego artysty malarza, który od trzech miesięcy nie opuszcza swojego atelier na poddaszu. Jedyną łączniczką ze światem zewnętrznym jest jego dziewczyna Anna, która mieszka na dole i dba o zapewnienie podstawowych potrzeb chorego
W sercu ciemności Marzena Falkowska Media Na uznanie zasługuje Melina Juergens jako Senua. Dziewczyna bez aktorskiego doświadczenia, która pracuje w studio Ninja Theory jako montażystka, miała być dublerką podczas sesji motion capture. Okazała się tak dobra, że powierzono jej główną rolę w grze
Buszowanie po szufladach, tym razem w kosmosie Marzena Falkowska Media „Tacoma” przenosi nas do roku 2088, na stację orbitalną, która funkcjonuje jako węzeł transportowy między Ziemią a księżycem. Stacja jest opuszczona, my szukamy fizycznego modułu stacyjnej sztucznej inteligencji, a przy okazji odkrywamy losy załogi, która jeszcze przed trzema dniami zamieszkiwała Tacomę
Pociągnąć za spust? Marzena Falkowska Media Nazistów z pięści traktowali Kapitan Ameryka i Indiana Jones, bezlitośnie rozprawiali się z nimi bohaterowie „Bękartów wojny” Tarantino. Gry nie są na tym tle wyjątkiem
Cudna wydmuszka Marzena Falkowska Media „Inside” co rusz raczy nas obrazami wiotkiego ciałka rozrywanego przez psie kły albo rażonego prądem, a kamera przygląda się temu z beznamiętnym dystansem, więc dlaczego ja mam się przejmować?
Porozumienie ponad gatunkami Marzena Falkowska Media W „The Last Guardian” Fumito Uedy bestia Trico jest kimś więcej niż tylko instrumentem w rękach człowieczego bohatera. Nie poddaje się kontroli, nierzadko ignoruje nasze polecenia, by chwilę potem z własnej inicjatywy ponieść nas w miejsce docelowe
Nie tylko brodaty twardziel Marzena Falkowska Media Jest mężczyzną rasy białej. Wysokim, umięśnionym, sprawnym fizycznie. No i jest heteroseksualny. Powyższy opis pasuje do protagonistów zaskakująco sporej liczby gier głównego nurtu ostatnich lat
Dysonans awanturnika Marzena Falkowska Media Bohaterom gier akcji zdarza się cierpieć na rozdwojenie jaźni: charakterologicznie złożeni i z sercem po właściwej stronie, potrafią w mgnieniu oka zmienić się w bezduszne maszyny do zabijania
Uroki szwendania Marzena Falkowska Media Co takiego mają w sobie gry polegające na chodzeniu, oglądaniu i słuchaniu? Nawigacja w trójwymiarowej przestrzeni splata się na bieżąco z wędrówką po mapie opowieści, a wszystkiemu towarzyszy nutka podglądactwa
Chłopiec i jego smok Marzena Falkowska Media „That Dragon, Cancer” to epitafium autorów gry dla umierającego syna, które służy zarazem jako ich prywatna terapia
W umyśle twórcy Marzena Falkowska Media „The Beginner’s Guide” Daveya Wredena to przenikliwe, refleksyjne spojrzenie na relacje, w jakie wchodzimy z grami i ich autorami
Strachy spod łóżka Marzena Falkowska Media Gry z powodzeniem podejmują temat depresji, dokładając cegiełkę do przełamywania tabu otaczającego jedną z najpowszechniejszych chorób cywilizacyjnych – KORESPONDENCJA Z SIECI
Potworem być Marzena Falkowska Media Przemytnik uchodźców, mizantrop, nadawca spamu – w grach stworzonych podczas ostatniej edycji Ludum Dare możemy wcielić się w niejednoznaczne moralnie role – KORESPONDENCJA Z SIECI
W pułapce kapitalizmu Marzena Falkowska Media W przewrotnej minaturce „To Build a Better Mousetrap” sami odtwarzamy działanie systemu, w którym szeregowy pracownik stoi zwykle na przegranej pozycji – KORESPONDENCJA Z SIECI
Bezsilność w obrazach Marzena Falkowska Media Choć „Freshman Year” nie epatuje drastycznymi szczegółami, a do gwałtu ostatecznie nie dochodzi, osoby mające za sobą podobne bolesne doświadczenia powinny podejść do gry ze szczególną ostrożnością
Sztuka popychania Marzena Falkowska Media W jednej z najnowszych gier Pippina Barra „Jostle Parent” stajemy w roli rodzica rozłażącej się wszędzie trójki maluchów w wieku przedprzedszkolnym – KORESPONDENCJA Z SIECI
Ja panu nie przerywałem Marzena Falkowska Media Katusze introwertyków doskonale oddaje gra „Interruption Junction”. To kilkuminutowy drobiazg, który obsłużymy za pomocą jednego przycisku myszki lub klawisza spacji – KORESPONDENCJA Z SIECI
Trenowanie empatii Marzena Falkowska Media Nie sposób zatrzymać nieodwracalnych zmian w medium gier, twórczego fermentu, który owocuje między innymi zwrotem ku empatii
Gry indie: zestaw początkowy Marzena Falkowska Media Tytuły nagrodzone podczas ostatniej edycji Independent Games Festival potwierdzają, że to, co najciekawsze, znaleźć można na obrzeżach wartego miliardy dolarów przemysłu elektronicznej rozrywki
Gry osobiste Marzena Falkowska Media Osobista ekspresja postartystów poprzez gry? Nie ma problemu – czyli o nurcie gier indie, które bardziej opowiadają historie niż cokolwiek innego