Zwiąż mnie Klara Cykorz Film „Nierozłącznym” brakuje energii: etycznej prowokacji widza, gry z oczekiwaniami, zmiany perspektyw. Chciałoby się, aby postaci mogły podpuszczać widownię tak, jak robią to między sobą
Nowe ciało po antropocenie Jakub Majmurek Film Przedstawiając wizję mniej lub bardziej apokaliptycznej przyszłości, Cronenberg skupia się nie na innowacjach technologicznych czy gadżetach, ale na ciele. Jego nowy film wszedł do kin
Jak osioł Michał Walkiewicz Film Plakat tegorocznej edycji festiwalu w Cannes nawiązywał do filmu „Truman Show”, a cała impreza przypominała gigantyczne symulakrum
Ciała obce Michał Walkiewicz Film Odkrywanie kolejnych tajemnic Cronenberga na wystawie w CSW w Toruniu jest arytmiczne, dyktowane zmianami nastroju i konwencji
Płońcie! Piotr Mirski Film „Mapy gwiazd” są dla ponad siedemdziesięcioletniego Cronenberga kolejnym studium obsesji. Nie jest to najlepszy film w jego karierze, ale to bez wątpienia j e g o film – cegiełka do gmachu autorskiej filozofii
„Cosmopolis”, reż. David Cronenberg Bartosz Żurawiecki Film Cronenberg nie wierzy w rewolucję nawet w kinie, a rozpalonym głowom Oburzonych przeciwstawia postawę chłodnego, północnego intelektualisty. Trochę za dużo tego intelektualizmu, mimo to zachęcam, by obejrzeć to dzieło dwukrotnie
Raport z oblężonego umysłu Michał Oleszczyk Film „Cosmopolis” nie sugeruje, że da się wskazać jedną cechę, która byłaby odpowiedzialna za nasz współczesny stan ducha (tudzież portfela czy świata)
David Cronenberg: anatomia „nowego mięsa” Piotr Mirski/ Maciej Stasiowski Film „Człowiek to tylko stadium przejściowe. Przyszłość przyniesie zagładę wszystkiego, co oswojone”, Filozofia ciała i umysłu Davida Cronenberga w trzynastu odsłonach
„Niebezpieczna metoda”, reż. David Cronenberg Jakub Majmurek Film Zastanawiam się, jak można by ocalić film przed werdyktem. Może jego banał i artystyczny konformizm jest celowy, może opowiada o tym, jak banalna i konformistyczna stała się w końcu psychoanaliza?
DRŻENIE: Filmowe ofiary pragnienia Krzysztof Świrek Film Wzniosłość i śmieszność wedle formuły Slavoja Žižka, śmiech i łzy według Bataille'a cechują także próby opowiedzenia o seksualnym pragnieniu
„Wschodnie obietnice”, reż. David Cronenberg Michał Oleszczyk Film Scenariusz Knighta był tekstem napisanym przez utalentowanego społecznika; pod ręką Cronenberga zamienił się w dzieło wybitnego artysty