Pięćdziesiąt twarzy gier Aleksander Borszowski Media „UFO 50”, cyfrowa antologia genialnie naśladująca retro kartridże z pirackich bazarków, wymyśla alternatywną przeszłość gier wideo. Oraz ich przyszłość
Pełnia w Czyśćcu Mateusz Witczak Media „Wilkołak” to niegłupia, sprawnie napisana powieść zaangażowana. Szkoda jedynie, że podstawowa przewaga medium – jego interaktywność – pozostaje w twórczości studia Different Tales niemal niewykorzystana
Gra o najniższe stawki Aleksander Borszowski Media W czasach, w których komercyjne gry wideo przeżywają kryzys tożsamości, „Anthology of the Killer” – darmowy interaktywny serial o autorce zinów próbującej przeżyć w świecie kultury pełnym krwiożerczych psychopatów – oferuje ożywczą alternatywę
Kultura radioaktywnego remiksu Aleksander Borszowski Film Serial „Fallout”, tak jak rok temu „The Last of Us”, zyskuje popularność wychodzącą daleko poza geekowskie getto. Co zmieniło się przez lata w adaptacjach gier, a co pozostaje takie same?
Spokój w dolinie Michał R. Wiśniewski Media W grze „Włóczykij. Melodia Doliny Muminków” spotkamy przyjemną, rodzinną atmosferę kojarzoną z serią Tove Jansson. Przytulność w stanie czystym
O dwóch takich, co ukradli mity Aleksander Borszowski Media Kinoko Nasu i Takashi Takeuchi, twórcy studia Type-Moon, na powieściach wizualnych – jednej z najbardziej niszowych odnóg gier wideo – zbudowali multimedialne imperium warte miliardy dolarów. I nie tylko nie przestają ich tworzyć, ale też w końcu zaczynają wydawać je na Zachodzie
Próżny trud Aleksander Borszowski Media „Void Stranger”, gra z początku oparta na prostych zagadkach logicznych, z każdą godziną staje się czymś więcej. Cykl radości, frustracji i zaskoczeń wynikających z odkrywania kolejnych warstw tej łamigłówki to sedno całego doświadczenia
Bazgrząc po cudzej własności Aleksander Borszowski Media „Bomb Rush Cyberfunk”, nieoficjalna kontynuacja kultowego „Jet Set Radio”, podtrzymuje przekonanie, że każda ściana może okazać się płótnem grafficiarza. Całkiem jak growe światy zajmowane przez niezależnych twórców
Pożytki z niewiedzy Mateusz Witczak Media Gra „We. The Refugees” nie wpada w koleiny naiwnego moralitetu. Jej autorzy otwarcie przyznają, że nie potrafią zrozumieć uchodźczego cierpienia
Dzieci Baldura Magdalena Czubaszek Media Pierwsza edycja „Baldur’s Gate” z 1999 roku była doświadczeniem pokoleniowym. Na początku sierpnia tego roku ukazała się trzecia część gry. Dziś możemy grać w „Baldura” tak jak nigdy wcześniej
Trans bohater nie musi cierpieć Rozmowa z Grzegorzem Żakiem Media W grach wideo dobrze napisane postaci trans to przede wszystkim dobrze napisane postaci. Osoby trans nie powinny wnosić na ekrany wyłącznie swojej transpłciowości. Niech niosą coś więcej: swoje charaktery, pasje i cele
Polowanie na wieloryby Paweł Kicman Media Gry mobilne projektowane są z myślą o osobach, które mają do dyspozycji kilka minut na sesję i oczekują łatwych wyzwań i częstych wzmocnień. Ich sednem nie jest rozgrywka, ale zachęcanie do płatności