B.S. Johnson, „Przełożona w normie” Paweł Orzeł Literatura Nie dziwią w tym tekście puste strony. Redaktorzy Liberatury często zwracali uwagę, że niezadrukowana przestrzeń jest równie ważna co sam tekst
Finnegansowe ABC Katarzyna Bazarnik Literatura Joyce rozpoczyna „Finneganów tren” od małej litery. Ten pozornie drobny szczegół sygnalizuje, że opowieść zaczyna się in medias res. Ukazało się właśnie polskie wydanie książki w tłumaczeniu Krzysztofa Bartnickiego
Piotr Rypson, „Nie Gęsi. Polskie projektowanie graficzne..” Klara Czerniewska-Andryszczyk Sztuka Rypson nie ma ambicji wydestylowania najlepszych z najlepszych, i słusznie. Jak rasowy archeolog odsłania wszystko bez wyjątku, zrzucając na czytelnika odpowiedzialność za weryfikację wykopalisk
EUROPEJSKI KONGRES KULTURY: Czytelnia Agnieszka Słodownik Literatura Czytelnie na szynach żyją niesprowokowane zachętami instytucji kulturalnych, bo czytanie się po prostu dzieje. We Wrocławiu spojrzymy na temat literatury z mniej panicznej perspektywy, otwarci na nowe formy narracyjne i czytelnicze
Raymond Federman, „Podwójna wygrana jak nic” Paweł Orzeł Literatura Magia tej powieści opiera się w dużej mierze na widocznej gołym okiem żmudnej pracy pisarza, jego nieprzeciętnej fantazji przy wpisywaniu poszczególnych narracji w konkretną, skomplikowaną strukturę
Pewnych rzeczy nie da się zwerbalizować Rozmowa z Zenonem Fajferem i Katarzyną Bazarnik Literatura Świat jest siecią współzależności, połączeń. Konsekwencją takiego podejścia jest łączenie treści z formatem, liczbą stron, jeśli są strony, z rodzajem papieru
Liberatura: słowo, ikona, przestrzeń Wojciech Kalaga Literatura Termin liberatura jest swego rodzaju słowem‑walizką, łączącym w sobie znaczenie łacińskiego liber zarówno w sensie wolny jak i książka: konotuje on zatem i wolność twórczą, i znaczenie książki jako obiektu materialnego w przekazie artystycznym
Reklamacji nie uwzględnia się Katarzyna Tórz Literatura Ta niezwykła książka Pereca niemal zupełnie pozbawiona jest dialogów. Nawet ludzie znajdują się tu w wyizolowanej przestrzeni; przypominają dziwne obiekty poddane obserwacji