Śmierć robotom Jarosław Kowal Muzyka Willow nie dokonała przewrotu, ale zyskała kilka solidnych argumentów przeciwko zarzutom o budowanie kariery na nepotyzmie i jeden tak potężny, że nikt nie będzie w stanie go odeprzeć
Sexting, ghosting, happy-ending Dominika Janik Muzyka Kelela, niczym Aaliyah w „Try Again”, otrzepała się z kurzu i w dziesięć dni nagrała album, będący stopniującą napięcie rozbudowaną kompozycją. Raz porywającą do tańca, innym razem wodzącą na pokuszenie
Przekleństwa męskości Jakub Bożek Muzyka Weeknd czegoś pragnie, ale równocześnie przed czymś ucieka. Gonią go wyrzuty sumienia, ograniczenia gatunku, z którym się kojarzy, i rola umęczonego toksycznego samca
Jak będzie w czarnym wku**ie Marceli Szpak Muzyka Eklektyzmowi muzyki tajemniczego brytyjskiego kolektywu Sault towarzyszy absolutnie spójny przekaz. Na każdym kroku przypomina on, że rewolucja ciągle trwa. I tańczy
Zmysłowy komputer Anna Szudek Muzyka Janelle Monáe – androidka, która została hipiską. Na nowym albumie artystka przeniosła się do bliskiej przyszłości, by walczyć o wolność ciała i ducha z tymi, którzy próbują ją stłamsić. „Dirty Computer” pełen jest politycznych odniesień, muzycznie to zaś wielobarwny, euforyczny pop
Najczarniejsza z panter Rafał Księżyk Muzyka Afrofuturyzm to całe spektrum zjawisk, od popowych kreacji Beyoncé po wyrafinowaną eseistykę czarnych pisarzy. Najnowszym przejawem nurtu jest film „Czarna Pantera”. Pokazuje on triumf afrofuturyzmu, ale też niebezpieczeństwo jego zastygnięcia na designersko wystylizowanym tronie
Smutny jak Drake Borys Dejnarowicz Muzyka Na czym polega oryginalność Drake'a? Wystawia on na widok swoje najgorsze cechy – narcyzm oraz skłonność do użalania się nad własnym losem. Pogrążone w egocentrycznych halucynacjach piosenki mówią nam więcej o kulturowym „tu i teraz” niż ambitna i zaangażowana twórczość raperów w rodzaju Kendricka Lamara
Książę-niewolnik Borys Dejnarowicz Muzyka 21 kwietnia pod Minneapolis w wieku 57 lat zmarł Prince. Przypominamy tekst o artyście z 2014 roku
Ziemia obiecana Jan Błaszczak Muzyka Dzięki współpracy ze Snoop Doggiem Iza Lach poznała świat mainstreamowego popu. Nie ma on nic wspólnego z biografiami rockmanów – pełnymi używek i groupies. Przypomina raczej stereotypową azjatycką korporację z powszechnym pracoholizmem
Mariah: wieczna dwunastolatka Adam Kruk Muzyka Na początku starano się zrobić z Mariah Carey diwę, damę mądrzejszą od gór, wyśpiewującą przejmujące rapsodie. Odbić musiała to sobie w kolejnej dekadzie, seksualizując i infantylizując swój wizerunek
Nowa fala R&B Artur Szarecki Muzyka W przeciwieństwie do głównego nurtu obracającego się przede wszystkim wokół kultu diw, muzyka przedstawicielek nowej fali jest eteryczna, czasem narkotyczna