Rzeźbiary Rozmowa z Zuzą Golińską i Izą Tarasewicz Sztuka Nasze rzeźby ze sobą nie konkurują, tylko wspólnie tworzą nową narrację i wizualny krajobraz. Podoba mi się pomysł, że ktoś, kto nie zna naszych prac, mógłby pomyśleć, że „One” to wystawa jednej osoby
Własne miejsce pracy Kaja Werbanowska Sztuka Kiedy pracuje, zakłada czarny roboczy kombinezon. Jej pracownia mieści się w stodole, w miejscu tej, którą spaliła jako trzylatka. Pośrodku wielki stół z modelami prac. Z boku tablice ze szkicami. Wisi też włókno konopne. Materiał, którym ostatnio interesuje się Iza Tarasewicz
Spojrzenie zza kotary Karol Sienkiewicz Sztuka Dzielą je pokolenia i podejście do rzeźby. W Galerii Studio w Warszawie Alicja Bielawska rzuca nowe światło na „Poduszki erotyczne” Barbary Falender, ale nie wciela się przy tym w rolę drugoplanową
W gabinecie osobliwości Stach Szabłowski Sztuka Zrobienie wystawy o rzeźbie wyabstrahowanej z politycznego kontekstu tej dyscypliny jest nie lada sztuką, szczególnie kiedy wystawę robi się w Zachęcie – w instytucji, którą raptem dwadzieścia lat temu jedna rzeźba niemal wysadziła w powietrze
Przeżywanie Anna Pajęcka Sztuka „Przygoda” Brzeskiego to czysto estetyczna przyjemność, intelektualna zagadka odkrywania i nazywania kolejnych kształtów. Im bardziej abstrakcyjne rzeźby, tym bliżej im do weryzmu
Protest z wosku Rozmowa z Małgorzatą Mirgą-Tas Sztuka Kiedy na Taborze Pamięci odbierałam pozostałości rzeźby spod Borzęcina, podchodziło do mnie wielu Romów i pytało, co zamierzam zrobić z pociętymi postaciami. Traktowali te szczątki jak relikwie
Kadrowanie przestrzeni Rozmowa z Markiem Sobczykiem i Magdaleną Komornicką Sztuka Instalacje artystyczne w przestrzeni publicznej powstają na kilka miesięcy, najwyżej parę lat, a potem niszczeją. Wiele projektów tak przepada. Jeśli praca nie jest pomnikiem, to nie ostaje się zbyt długo w przestrzeni – mówią autor „Prostej tęczy” i kuratorka działań na placu Małachowskiego
Miasto jako wystawa Karol Sienkiewicz Sztuka Do obejrzenia Skulptur Projekte przyda się rower, aplikacja na smartfonie i dobra orientacja w terenie. Od czterdziestu lat niemieckie Münster obrasta nowymi dziełami sztuki
Pięciu Jarnuszkiewiczów Jakub Majmurek Sztuka Na wystawie w Zachęcie widzimy artystę ciągle gotowego do zmian, szukającego dla siebie nowej formuły, przestrzeni kontaktów z publicznością i środków wyrazu
Bez Jarnuszkiewicza nie byłoby Kozyry Rozmowa z Waldemarem Baraniewskim Sztuka Proszę wczuć się w sytuację młodego człowieka, który nie był koniunkturalistą ani graczem politycznym, tylko artystą. Chciał szczerze się wypowiedzieć, a został w jakiś sposób nabrany przez socrealizm
Głowa, rotunda, kot Natalia Malek Sztuka Anachronizm Wandy Czełkowskiej jest zamierzoną kreacją. To raczej bezczas i abstrakcyjna próżnia niż gramatyczny żart. Bycie ponad czasem, wbrew zastanemu porządkowi, pod prąd
Bałka według Bałki Karol Sienkiewicz Sztuka Mirosław Bałka się kurczy. Na przekrojowej wystawie w Łodzi odnajduje wartość w tym, co pozostaje po dziele, po wystawie