Spalone babeczki Rozmowa z Olą Mirecką Sztuka Gdy dziecku rozleje się coś na stół, to nie staje się to dramatem, tylko inspiracją do malowania paluszkiem po blacie. Wykorzystanie błędu i niedoskonałości w projektowaniu zabawek jest odkryciem ostatnich paru lat
Technologie dla spokoju Magda Bocheńska Media Czy na pewno potrzebujemy, żeby komputer informował nas o tym, że w lodówce spleśniał pomidor? Pleśń sama w sobie jest przecież bardzo skuteczną informacją, której nie trzeba elektronicznie powielać
Brutalna dekadencja w służbie prawdy Katarzyna Janota Media Co właściwie wnoszą Brutalist Websites w świat konformistycznych sieciowych person? Czy są tylko wizualnym nawiązaniem do bezpowrotnie minionych czasów?
a jak autentyk Deyan Sudjic Sztuka Autentyczność nie musi mieć nic wspólnego z pięknem, ale sugeruje połączenie szczerości z autorytetem, a to pożądane cechy w świecie przedmiotów wytwarzanych masowo
Tymczasowa strefa doświadczeń kolektywnych Rozmowa z Nicolasem Henningerem Sztuka „We współczesnych realizacjach architektonicznych brakuje realizacji podnoszących jakość życia razem, a nie PKB” – mówi Nicolas Henninger, członek międzynarodowego kolektywu architektonicznego Exyzt
BŁĄD: Projektowanie (z) błędem Agata Nowotny Media Przyzwyczailiśmy się myśleć o błędzie jako o czymś negatywnym. Tymczasem błąd można wykorzystać konstruktywnie – do budowy i tworzenia. Glitch art wykorzystuje momenty niedoskonałości, błędów – chwile kiedy rozpada się oczywistość narzędzia
„Wzornictwo za 4 złote” Olga Święcicka Sztuka Symbolem wystawy „Wzornictwo za 4 złote” stał się drewniany pędzel do golenia z naturalnego włosia za niecałe 3 złote. Stanowi on dobry przykład ponadczasowego wzornictwa – jest prosty, trwały i wygodny. I tani
Projekt Nowoczesność Lidia Pańków Sztuka „Chcemy być nowocześni” to ekspozycja wybitnego polskiego wzornictwa z dekad lat. 50. i 60. Snob pójdzie tam potwierdzić swoje gusta i znawstwo, senior nostalgicznie przywołać przeszłość, a zwykły obywatel ma szansę poznać narodowy dorobek w dziedzinie projektowania
Z głowy – karnawałowy potencjał niestabilności Marta Lisok Sztuka W zbiorze designerskich projektów „Zrób to sam” Jakub Julian Ziółkowski zastanawia się, co mogłoby się stać, jeśli przedmioty zostawiłoby się samym sobie. Czy doszłoby do krzyżówek: przenikania płaszczyzn, kształtów i faktur? Poważnych mutacji w zakresie funkcji?
VVariacje braci Jezierskich Magda Kochanowska Sztuka Gąbkowe zmywaki, chrupki kukurydziane, nieporadne rysunki są punktami wyjścia wystawy-wystroju „Kordegardy” w nowej lokalizacji. Banał zmienia się we wciągające i niejednoznaczne wydarzenie
Estetyka jako nowa etyka. O projektowaniu zrównoważonym Agata Nowotny Obyczaje W kulturze masowej produkcji i konsumpcji, nazywanej czasem kulturą przesytu, redukować trzeba niemal wszystko. Recykling i oszczędzanie to nie tylko poszczególne działania, ale całościowy pomysł na życie
Album Fontainebleau w CSW Bogusław Deptuła Sztuka Nietypowa wystawa w CSW, dla której inspiracją był przypadkowo znaleziony francuski album z 1967 roku