Narodowy i co dalej Tomasz Cyz Teatr Czy przez ostatnie dwadzieścia lat Teatr Narodowy był tylko bardzo „dobrze skrojonym” teatrem? Jakby spoczął na laurach, nie rozpalał umysłów, nie prowokował intelektualnie, tworzył za mało mistrzowskich inscenizacji. Za rzadko był „zaczarowaną wyspą”
Powolne ciemnienie Tomasz Cyz Teatr Czy Teatr Narodowy jest jeszcze osią, wehikułem, pryzmatem – jak sugerował Grzegorzewski w wypowiedzi z 1992 roku? Czy jest taka potrzeba?
Ostatnia taśma Jerzego Grzegorzewskiego Mateusz Żurawski Teatr „Giacomo Joyce” został zaprezentowany podczas siedmiu zamkniętych pokazów z udziałem zaproszonych gości. Podobno Jerzy Grzegorzewski osobiście wskazywał każdemu miejsce
„I to tak już zostanie, panowie” Rozmowa z Wojciechem Malajkatem Teatr Przychodził ze strzępami tekstu. Gdyby to, co ja tu mówię, przeczytał artysta praktyczny, to mógłby zacząć podejrzewać Jerzego Grzegorzewskiego o hochsztaplerkę
Artysta chroni w sobie dziecko Rozmowa z Waldemarem Dąbrowskim Muzyka Próbuję Mariusza Trelińskiego porównać z Jerzym Grzegorzewskim. Obaj tworzyli i tworzą pozór oderwania się od rzeczywistości, trwania pół metra ponad ziemią. Tymczasem stali i stoją na tej ziemi dużo solidniej niż ja
LATA 90.: Obszar niepewności Rozmowa z Grzegorzem Niziołkiem Teatr Lata 90. widzę jako obszar niepewności – jak daleko się posunąć w diagnozach rzeczywistości, w otwarciu się na różne języki teatralne, z którymi mieliśmy wówczas żywy kontakt. To istotne, bo dla polskiego teatru lata 80. były czasem wielkiej izolacji
KOLEKCJA TEATRALNA: Wysoka śmiertelność teatru Teatr Rozmawiamy o teatralnych archiwach, digitalizacji, rejestracji filmowej w teatrze i teatralnych powidokach. W NInA wystartowała Kolekcja Teatralna online
Co zginęło? Tomasz Cyz Teatr Stanisław Radwan zakomponował wieczór poświęcony pamięci Jerzego Grzegorzewskiego tak, jak swoją płytę „Coś co zginęło szuka tu imienia”. Żebyśmy czuli powagę chwili, ale i jej lekkość
Muzyka Radwana / Teatr Grzegorzewskiego: Purgatorio Małgorzata Dziewulska Teatr Właśnie ukazała się płyta Stanisława Radwana z muzyką do spektakli Jerzego Grzegorzewskiego. Drugiej takiej artystycznej pary w polskim teatrze nie było
Teatr potrzebuje upiorów Rozmowa z Małgorzatą Dziewulską Teatr Fascynuje mnie negatywna obecność, sceniczny potwór wymykający się konwencjom. W „Dziadach” Mickiewicza Upiór w żaden sposób nie daje się ucukrować