Nie jestem twoim gejem Bartosz Żurawiecki Literatura Podróż śladem powieści gejowskich prowadzi do rzeczywistości społecznej i kulturowej, która może jest już w San Francisco, ale jeszcze niekoniecznie w Polsce. I nie wiadomo, czy w ogóle kiedyś będzie
Jak nie widać, jak widać Jakub Socha Film „Maskarady męskości” to najważniejsza książka o polskim kinie, jaką przyszło mi ostatnio czytać, w której autor brawurowo przepisuje jego historię i pokazuje, że to, czego niby nie ma, jak najbardziej jest
Pierwszy krok w chmurach Adam Kruk Film „Płynące wieżowce” mają dla mnie twarz Marty Nieradkiewicz, grającej odtrąconą Sylwię. Udało jej się uchwycić coś przeraźliwie dla Polski charakterystycznego: pewien rodzaj pretensji wykrzywiającej nasze oblicza i zniekształcającej nasze głosy
Brzydka twarz Alana Cumminga Adam Kruk Film Używając kostiumów w odcieniach sepii, „Lada dzień” zabiera głos w bardzo współczesnej dyskusji o przyznaniu parom homoseksualnym prawa do adopcji dzieci
Rosja czyli mem Paweł Soszyński Obyczaje W związku z ostatnimi doniesieniami o przemocy wobec rosyjskich gejów i lesbijek groźna stała się zasada nierealności, jaką stosuje wobec Rosji opinia publiczna
Miłosne zawody Rozmowa z Tomaszem Wasilewskim i Martą Nieradkiewicz Film Nie umiem traktować kręcenia filmów jak obowiązku. Po prostu uwielbiam pić wino z aktorami i do rana gadać z nimi o fabule – mówi autor nagrodzonego w Karlowych Warach filmu „Płynące wieżowce”
Bez kondomu i bez szyby Rozmowa z Pink Mama Theatre Teatr Szkoły teatralne zabijają seksualność: jeśli chłopak jest przegięty, oni to stępią. Wielu aktorów się samczy, gra i ustawia głos. My pielęgnujemy swoją interseksualność
Wszyscy kochają „Ben Hura” Adam Kruk Film „Parada” skrojona jest na miarę społeczeństwa, w którym dyskusja o prawach mniejszości seksualnych dopiero się rozpoczyna – w sam raz dla kraju nad Wisłą
Każdy aspekt intymności Rozmowa z Travisem Mathewsem Film W Stanach wystarczy pokazać penis na ekranie, aby narazić się na cenzurę lub niezdrową ekscytację mediów – mówi reżyser filmu „Interior. Leather Bar” nakręconego we współpracy z Jamesem Franco
Bez wstydu Rozmowa z Irą Sachsem Film Pokolenie „Stonewall” wywalczyło gejom pewne prawa. Zmiany nastąpiły i jesteśmy za nie wdzięczni. Ale poczucie wstydu pozostało – mówi Ira Sachs, reżyser nagrodzonego na Berlinale filmu „Zostań ze mną”, który właśnie wszedł na ekrany polskich kin
Normatywnie o nienormatywności Magda Szcześniak Obyczaje W „Gejerelu” Krzysztofa Tomasika mnogość możliwych tożsamości zostaje poświęcona na rzecz zbudowania linearnej opowieści o przodkach dzisiejszych gejów i lesbijek
Wychodzenie z szaletu Rozmowa z Krzysztofem Tomasikiem Obyczaje Żyjemy w kraju skolonizowanym. Podniecamy się ikonami amerykańskimi, a nie jesteśmy w stanie docenić własnych. A przecież mamy wspaniałe gejowskie postaci – trzeba je odkryć