Medium Piotr Kowalczyk Muzyka Z gigantomanią jest jej do twarzy, potrafi z tego zrobić dobry użytek. Potwierdza to nowy album „Renaissance”
Pop to potwór Mateusz Witkowski Muzyka Zamiast udowadniać, że „inny pop jest możliwy”, Charli XCX na swoim najnowszym albumie „Crash” postawiła na ultrapopowość: rozumianą tu jako przystępność i absolutną zbieżność z radiowymi trendami z ostatnich kilkunastu lat
Muzyka brazylijska z Bydgoszczy Rozmowa z Kubą Ziołkiem Muzyka Nie mam już ochoty dokładać cegiełki do rozwoju „rockowej alternatywy” czy „rockowej awangardy”, z którą byłem do tej pory kojarzony. Znajduję inspiracje gdzie indziej
Dziwność i groza Mateusz Witkowski Muzyka Postać Billie Eilish to amalgamat instagramowych wzorców, od nowoszkolnego rapu i subkultury sad boys po emopopowe fascynacje
Energia i anarchia Marcin Bogucki Muzyka Trendy tegorocznego konkursu Eurowizji: silna kobiecość i nietoksyczna męskość. Pod względem wizualnym był to pojedynek srebrnych sukienek, synchronicznych układów tanecznych i neonowych napisów w wizualizacjach, a pod względem muzycznym instrumentów dętych oraz wysokich głosów
Bądź, kimkolwiek chcesz Piotr Szwed Muzyka Ralph Kaminski jest jednym z najciekawiej rozwijających się polskich songwriterów oraz rewelacyjnym wokalistą. Potrafi być uwodzicielem, ale i opowiadaczem historii. Trudno zresztą nie kibicować piosenkarzowi z odważną queerową kreacją
Zwyczajna dziewczyna Piotr Szwed Muzyka Sukces Taylor Swift wynika z połączenia trzech elementów: songwritingu, marketingu i wybitnej umiejętności korzystania ze statusu celebrytki
W krainie dziwności Jakub Bożek Muzyka Charli XCX znalazła swój nowy pop i trwa przy nim na przekór mainstreamowi. Nie umie porzucić pociągu do dziwacznych rozwiązań. Wcielanie się w Britney wychodzi jej już gorzej
Wielki synthpopowy szwindel? Mateusz Witkowski Muzyka Grupa Papa Dance padła ofiarą kultu autentyczności i powagi, jaki w latach 80. panował w polskiej muzyce pop-rockowej. Stąd wzięło się nieporozumienie polegające na szukaniu w Papa Dance protoplastów disco polo
Kampowe serce Europy Marcin Bogucki Muzyka Łatwo jest krytykować Eurowizję, dużo trudniej dostrzec jej potencjał. Jest to jedna z niewielu muzycznych utopii skupionych wokół idei europejskiej, która w silny sposób jednoczy ludzi
Grube metafory Marcin Bogucki Muzyka Tegoroczną Eurowizję wygrał gość z widowni, który w czasie występu duetu Madame Monsieur machał przed kamerą czekoladkami Merci – wspaniała emanacja ducha konkursu. Różnorodna, nieprzewidywalna i marynistyczna. Taka była w tym roku Eurowizja
Krnąbni staruszkowie Rafał Księżyk Muzyka Ewolucja starych (The Rolling Stones) i nowszych (U2) gigantów rocka to bez wyjątku smutna historia zachowawczego odcinania kuponów. Czy jest miejsce w muzyce popularnej na starość, która drażni? Wiek późny krnąbrny, nieprzejednany?