Czy mnie jeszcze pamiętasz? Karol Sienkiewicz Sztuka Wystawa „Łzy szczęścia” przypomina, jak wiele działo się niegdyś w Zachęcie. Prace z jej kolekcji budzą wspomnienia, ale też obawy, że do Narodowej Galerii Sztuki wróci stare i tak już zostanie
Gorzko-ziemisty posmak w Arsenale Łukasz Musielak Sztuka Jestem podejrzliwy wobec sztuki, która pokazuje w higienicznych galeryjnych warunkach importowane obrazy przemocy, cierpienia i śmierci. Ale postawa Sánchez budzi moje zaufanie
Podkast Dwutygodnika (28): Sztuka wojny Barbara Klicka Sztuka O tym, czy sztuka może przybliżyć wojenne doświadczenie, o różnicy między reprezentacją a uzurpacją oraz o tym, jak sztuka staje się narzędziem dyplomacji, Barbara Klicka rozmawia z Yulią Krivich i Anną Łazar
Zderzamy się z murem Rozmowa z Andriiem Dostlievem i Lią Dostlievą Sztuka Mieliśmy poczucie, że teraz otworzą się przed nami nowe możliwości. Że nastąpi fundamentalna zmiana i będziemy mogli wreszcie opowiedzieć o naszej kulturze. Ale to był krótki moment, okno, które zamknęło się tak szybko, jak się otworzyło – rozmowa z uczestnikami ukraińskiego pawilonu w Wenecji
Sztuka na czas wojny Bogna Stefańska Sztuka W sobotę 24 lutego przypada druga rocznica wybuchu trwającej w Ukrainie pełnoskalowej wojny. Chyba nikt się nie spodziewał, że ten koszmar będzie trwał tak długo. Piszę tekst o sztuce, o wystawie, ale wciąż myślę o czymś innym
Pień głęboki na płeć Karol Sienkiewicz Sztuka Wystawa X-Philes „Baśnie z krwi i kości” rozmywa granice sztuki i tożsamości, łącząc queerową poezję z rzeźbiarskim asamblażem
Небо над Любліном Стах Шабловський Україна Якщо в Польщі й існує інституція, яка є не лише формальністю, а передусім мета-справою, маніфестом, перформансом, то це Лабіринт. А "Це лише виставка" – можливо, найважливіша виставка, яку зараз можна побачити в Польщі
Instytucjonalny blackout Anna Pajęcka Ziemia Nie ma jeszcze w Polsce naprawdę satysfakcjonującej dyskusji o tym, jak w realiach kryzysu klimatycznego zmieni się rola instytucji sztuki. Na świecie rozmowy trwają jednak od lat i dostarczają coraz więcej konkretnych rozwiązań
Podnieca mnie rzeźba Alek Hudzik Sztuka Bogdan Ziętek był artystą, który nie pasował ani do cepelii, ani do galerii. Teraz jego drewniane rzeźby trafiają na właściwe miejsce, wraz z nimi wracają problemy, które w świecie sztuki nowe nie są
Kulturowa konwersja Rozmowa z Brittą Peters Sztuka Nie podejmuję bardzo strategicznych decyzji. Przede wszystkim interesują mnie prace artystów – mówi kuratorka Urbane Künste Ruhr w Zagłębiu Ruhry
Odzyskać siebie Yewhenija Butsykina Sztuka Przez ponad rok wzmożonego zainteresowania kulturą i sztuką ukraińską w kontekście Wielkiej Wojny mamy już szereg przypadków, które można uznać za ważny precedens zwrotu symbolicznego dziedzictwa kulturowego
Lasy abakanów Karol Sienkiewicz Sztuka Wystawa w londyńskim Tate Modern to najlepsze, co przytrafiło się sztuce Magdaleny Abakanowicz od lat. I właściwe miejsce, by ją wreszcie (lub na nowo) zrozumieć