Naśladowca głosów Rozmowa z Moniką Muskałą i Agatą Wittchen-Barełkowską Teatr Mówi się, że Bernhard pisał sztuki tak, jak pisał, ponieważ chorował na płuca. I oddech, miara oddechu nadawała rytm jego pisaniu
Samokrytyka z importu Literatura Może dobrze nam z tym, że przyglądamy się cudzej samokrytyce, sami zaś nie bylibyśmy wcale skłonni do gniewnych gestów w odniesieniu do własnej kultury czy własnego społeczeństwa – dyskusja o roli literatury austriackiej w Polsce
Naśladowca głosów Bartosz Sadulski Literatura Pisanie Bernhardem nie jest gestem twórczej emancypacji, bez względu na poziom trudności – w przypadku „Krivoklata” to raczej sygnał kapitulacji, bo skoro osią napędową historii i monologu jest jego forma, a ta jest pożyczona, to kim jest autor, jeśli nie aktorem?
Na początku lutego, dokładnie siedemnastego Rozmowa z Moniką Muskałą Literatura Słyszałam o tłumaczce, która chciała się spotkać z Bernhardem i czekała na niego w jego kawiarni. Gdy się pojawił, napisała na serwetce, kim jest i że chciałaby chwilę porozmawiać. Podobno zmiął serwetkę i wyszedł
Koniec jest celem Anka Herbut Teatr Na „Placu Bohaterów” Krystiana Lupy wszystko już dawno powymierało: marzenia, utopie, wiara w możliwość zmiany czy jakiś nadrzędny sens życia
Instalacja podłości Rozmowa z Krystianem Lupą Teatr Jesteśmy artystami po to, żeby kłamstwa zdzierać, a często właśnie zdzierając je, ubieramy się w jeszcze większy fałsz. Na próbach do „Wycinki” nazwaliśmy to „kłamstwem prawdy”
Sandacz bengalski Paweł Soszyński Teatr Siła rewelacyjnej „Wycinki” Krystiana Lupy nie polega na ostrości diagnozy, skądinąd nienowej, ale na tym, że idiotyzmy, które rządzą „kolacją wybitnie artystyczną”, reżyser artykułuje bez zająknięcia aż do najgorszego końca
Mansarda Bartosz Sadulski Literatura Prawda i zmyślenie elegancko się u Bernharda mieszają, napędzając maszynę do tworzenia zabójczych wielostronicowych zdań
Potworność. O Michaelu Hanekem Iwona Kurz Film Haneke stale przypomina o tym, co podskórnie pulsuje w rzeczywistości, w każdej chwili mogąc się ujawnić, co zaciera granice między tu a tam, wnętrzem i zewnętrzem – i dlatego jest niesamowite
Tajemnice ludzkiej małości Rozmowa z Krystianem Lupą Teatr Gra o władzę toczy się między biznesmenami, których interesują tylko pieniądze, i politycznymi hazardzistami, zajętymi głównie planowaniem eksterminacji przeciwników. Politycy zatracają się w grze w imię nie wiadomo jakich idei, biznesmeni zaś chcą wygrać za każdą cenę