Jak przeżywać w rodzinie? Katarzyna Niedurny Teatr „Kiedy stopnieje śnieg” otwiera dyrekcję Anny Rochowskiej w TR Warszawa. Spektakl nawiązuje do tradycji tej instytucji. Trudno nie porównywać go z wcześniejszymi, prezentowanymi tam hitowymi spektaklami Kornéla Mundruczó
Teatr wzmacniający Rozmowa z Anką Herbut, Pawłem Kulką, Justyną Lipko-Konieczną i Anną Rochowską Teatr Przed nami szansa na radykalną zmianę w teatrze publicznym, a może również w szkolnictwie. Możemy sprawić, by teatr stał się miejscem bardziej sprawiedliwym – rozmowa o nowej kadencji w TR Warszawa
Teatr na wulkanie Katarzyna Niedurny, Piotr Morawski Teatr Publiczny protest rozpoczął się w czerwcu, nie był to jednak początek konfliktu zespołu z dyrekcją. Raczej jego kulminacja. Co dzieje się w jednym z najważniejszych polskich teatrów? – reportaż o sytuacji w TR Warszawa
Miasto powinno o nas dbać Rozmowa z Janem Dravnelem, Marią Maj i Natalią Kalitą Teatr Mam wrażenie, że obecnie nasz teatr istnieje głównie po to, żeby zaspokajać potrzeby administrowania i budowania struktur, które same w sobie stają się celem, utrudniając przy okazji ludziom pracę. Najprościej rzecz ujmując: teatr nie ma gospodarza – rozmowa z aktorami z TR Warszawa
Czy da się przeżyć Katarzyna Niedurny Teatr W spektaklu Magdy Szpecht „Wracać wciąż do domu” aktorzy z kronikarską dokładnością wymieniają kolejne katastrofy. Zatrzymują się dopiero w czasach, w których rozkład udało się już powstrzymać
Miłość czyni wolnym Anka Herbut Teatr „Puppenhaus” Jędrzeja Piaskowskiego to spektakl o miłości. I seans leczenia zbiorowej pamięci z traumy i terroru plakatowego bohaterstwa
Fikcja Piotr Morawski Teatr „Fantazja” Anny Karasińskiej obala wszystkie tezy Samuela Webera – teatralność jako medium, które samo się odsłania, ma u niego przede wszystkim wymiar polityczny
Piłkarze z wyspy W. Paweł Soszyński Teatr „Piłkarze” Wdowik to mistrzowska kompozycja elementów wypreparowanych z boiska, ustawionych na czarnym tle sceny. Nagle trafiamy na utopijną wyspę W. wymyśloną przez Georges'a Pereca, gdzie całe społeczeństwo kłębi się wokół Zwycięzców
Gdzie podziać oczy? Paweł Soszyński Teatr Prawdziwe, piskliwe do bólu sprzężenie tworzy w „Soundworku” nie zabawa oscylatorami, ale dość infantylny spektakl zderzony z jakością samej muzyki Blecharza. Bo ta olśniewa
Smyczkiem w oko Rozmowa z Wojtkiem Blecharzem Teatr W „Soundwork” publiczność zostanie usadzona dookoła sceny, bardzo blisko aktorów, tak że będzie mogła zaglądać im przez ramię. Nie chcę tu zdradzać wszystkiego, ale w pewnym również momencie widownia będzie mogła sobie pograć
Wszystko, co przychodzi nam do głowy Paweł Soszyński Teatr W „Robercie Roburze” w TR Warszawa Garbaczewski bawi się dolnymi półkami z apteki i niższymi rejestrami pastiszu. I tworzy spektakl wybitny, bezkompromisowy, a z pewnością najefektowniejszy w swojej karierze
Diabeł Paweł Soszyński Teatr Jedną z etycznych rozterek bohaterów „Jeziora” będzie to, czy kupić nielegalnie serce dla chorej córeczki. A co, gdyby para się nie zgodziła? Co by zrobił dramatopisarz Durnienkow? Ciężko powiedzieć, bo jego tekst to raczej równanie z jedną niewiadomą