Nowa dziwna Warszawa Piotr Kowalczyk Muzyka Ekspresja i kontekst utworów Bogdana Sekalskiego, Poli Nudy czy Franka Warzywa i Młodego Buddy są typowe dla „młodych dorosłych” – twórczości, którą budują raczej przyjaźnie, spędzanie razem czasu i towarzyskie anegdoty niż świadome projektowanie kariery
Weltschmerz codzienny Jakub Knera Muzyka Można Wczasy potraktować jako deskę ratunku, a ich piosenki jako narzędzie do oswojenia śmiechem depresyjnej rzeczywistości
Kim jest kobieta Piotr Szwed Muzyka Pięć lat po solidnym, ale i nieco bezbarwnym „Clashes” Monika Brodka wydaje znacznie ciekawszy album. Zdeformowanym brzmieniem, popowymi melodiami i niepokojącym wizerunkiem zarysowuje pytania dotyczące tożsamości
Zmień instrument, pożycz brzmienie Bartosz Chmielewski Muzyka Alfah Femmes swoim debiutem wpisują się w długą tradycję trójmiejskiej sceny muzycznej, na której zespoły zawsze grały po swojemu, w oderwaniu od mód i trendów panujących w reszcie kraju
Jak będzie w czarnym wku**ie Marceli Szpak Muzyka Eklektyzmowi muzyki tajemniczego brytyjskiego kolektywu Sault towarzyszy absolutnie spójny przekaz. Na każdym kroku przypomina on, że rewolucja ciągle trwa. I tańczy
Więzień miłości Jakub Bożek Muzyka Nie da się pisać „czystych piosenek o miłości” bez zmierzenia się z przemocową stroną uczucia. Pomimo sentymentalizmu i perspektywy zranionego wrażliwca „Something to Lose” Better Person, solowego projektu Adama Byczkowskiego, to znakomity album
Ewakuacja ze świata bez właściwości Olga Drenda Muzyka Nowego albumu Haim słucha się trochę tak jak słów osoby, która zdecydowała, że nie chce już więcej spełniać oczekiwań otoczenia. Trio robi mniej więcej to samo, tylko lepiej i przede wszystkim własnym głosem
Czarodziejka z Kazania Kasia Jaroch Muzyka Na „Room for the Moon” Kate NV zaprasza do gry w kalambury – wygrywa ten, kto dostrzeże więcej. Ale nawet dzieci, które nie mają klucza do świata kulturowych kontekstów, będą się świetnie bawić
Śmierć albumu Mateusz Witkowski Muzyka The 1975, czyli jeden z najważniejszych zespołów popowych drugiej dekady XXI wieku, chciał chyba, żeby „Notes on a Conditional Form” było jego opus magnum. Wyszło jednak silva rerum – miszmasz muzyczny i treściowy
Śpiewająca wiewiórka Piotr Kowalczyk Muzyka „Za każdym razem inni, za każdym razem tacy sami” – te często powtarzane słowa legendarnego didżeja radiowego Johna Peela o jego ulubionym zespole The Fall można odnieść również do Real Estate. W przypadku piątego albumu grupy nie jest to jednak komplement
Symulacja muzyki Borys Dejnarowicz Muzyka Nowy album Tame Impala to rzecz wprost idealnie skrojona pod reguły streamingu. Chwilami przypomina bezduszny i sterylny wytwór drogiego, niedostępnego zwykłym śmiertelnikom komputerowego generatora „dobrej muzyki”. A może po prostu tak brzmi muzyka wygenerowana przez sztuczną inteligencję?
Kochankowie przeżyją Bartosz Chmielewski Muzyka Na płycie „Skull Echo” Julia Marcell stara się powiedzieć, że w świecie, który nie ma przyszłości, jest pewien ratunek. Nawet gdy jej słów czasem nie słychać zbyt dobrze, bo giną pod warstwami syntezatorów i efektów