Знижки на українськість Rozmowa z Лією Достлєвою та Андрієм Достлєвим Україна В Європі є нерозуміння того, що українське мистецтво має бути частиною загального обігу сучасного мистецтва, а не йти за квотою «нещасні знедолені українці»
Biegnąca z wilkami Adam Mazur Sztuka Jeśli boicie się, że to kolejna propagandowa wystawa sztuki kobiet, gdzie w kółko mielone są te same co zawsze tematy, to możecie spać spokojnie. Na Biennale w Wenecji praktycznie nie ma polityki, nie ma historii zmagań, wyrzeczeń i lat walki
Głębokie przeszycia Karol Sienkiewicz Sztuka Małgorzata Mirga-Tas wystawą „Przeczarowując świat” w Pawilonie Polonia zdobyła serca weneckich biennalowiczów. Moje jej szyte obrazy skradły już dawno
SZTUKA W CZASIE WOJNY: Wyczerpanie Ksenia Małych Sztuka 24 lutego zaczęła się wojna i przyszłość Pawilonu Ukraińskiego po raz kolejny stanęła pod znakiem zapytania
МИСТЕЦТВО ПІД ЧАС ВІЙНИ: Виснаження Ксенія Малих Україна Зараз й Харкова майже немає. Історична архітектура центру міста, як і спальні райони майже втрачені – художник Павел Маков мав залишити місто
Świat z drukarki 3D Witold Mrozek Teatr Tegoroczne Biennale Sztuki w Wenecji wygrała… opera. Jeśli ktoś szuka łatwego i dobitnego dowodu na triumf zwrotu performatywnego w sztuce – proszę bardzo
Olimpiada sztuki Matylda Taszycka Sztuka Tytuł weneckiego Biennale okazuje się kontrolowanym fake newsem, sensacyjną fałszywą wiadomością, która ma wprowadzić nas w błąd. „May You Live in Interesting Times” to chwytliwy nagłówek, za którym kryje się wszystko i nic
Masz dziś wolne Karol Sienkiewicz Sztuka W epicentrum tegorocznego Biennale w Wenecji znalazł się stary dobry „Kapitał” Marksa, ale – jak zwykle – wiele rzeczy kręci się tu po prostu wokół kapitału
WENECJA 2013 (2): Wizje totalne Karol Sienkiewicz Sztuka Artyści w pawilonach narodowych reprezentują się nadzwyczaj blado. Co innego wystawa główna „Pałac encyklopedyczny”, podporządkowana dyktatorsko-kuratorskiej wizji Massimiliana Gioniego
WENECJA 2013 (1): Wszystko, zawsze, nigdy więcej Karol Sienkiewicz Sztuka W pawilonie Polski na Biennale w Wenecji Konrad Smoleński gra o wysokie stawki. Bicie w dzwony i Wielki Wybuch. Trochę ciężkawo
Pięścią w ekran. Historia w kinie Schlingensiefa Joanna Ostrowska Sztuka Trylogia niemiecka Schlingensiefa to dowód na istnienie zupełnie innego rodzaju historii w kinie. Jego reakcja na stereotypizację jest uderzeniem pięścią w ekran
Muzyka w Wenecji Krzysztof Kwiatkowski Muzyka Najważniejszą ceremonią na każdym z organizowanych przez Biennale di Venezia festiwali jest uroczyste wręczenie nagrody Złotego Lwa, przyznawanej za całokształt muzycznego dorobku. W tym roku otrzymał ją Peter Eötvös