Terror wspólnoty Agnieszka Jakimiak Film „Kąpiel diabła” to paciorkowa robota. Precyzyjna i dopracowana konstelacja realistycznych szczegółów buduje napięcie i tworzy wrażenie niesamowitości
Ich dom w mocy snu Piotr Mirski Film Historia lubi się powtarzać, także historia kina. „Skinamarink” to kolejny, po „Blair Witch Project” i „Paranormal Activity”, niskobudżetowy, zrobiony z niczego horror, który stał się kulturowym fenomenem
Rozmowy z diabłem Jakub Majmurek Film Horror w ujęciu Derricksona niesie konserwatywne pocieszenie: moment rozliczenia przywraca porządek, dobro i zło zostają wyraźnie rozgraniczone i nazwane. „Czarny telefon” realizuje tę strategię być może najbardziej ze wszystkich jego filmów
Gra w literaturę Konrad Janczura Media Kultowa gra o pisarzu, która właśnie doczekała się remasteru – „Alan Wake” – jest survival horrorem. Czy kogokolwiek, kto tworzył literaturę, powinno to dziwić?
Groza i nostalgia Jakub Majmurek Film „Ostatniej nocy w Soho” i „Censor” to filmy, gdzie horror przeplata się z idyllą, spod obrazu pojednania ze światem i przeszłością wypływa nieoswojona, czysta groza. Jakkolwiek byśmy się starali, pozostanie ona częścią ludzkiego doświadczenia
Źródła lęku Jakub Majmurek Film Horror jest naturalną konwencją do opowiedzenia historii amerykańskich nierówności rasowych i podtrzymującej je przemocy
Nostalgia jest ośmiornicą Klaudia Rachubińska Film Siłą Octopus Film Festival były jak co roku pokazy specjalne: kino kultowe i filmy najgorsze, powroty do gatunkowej klasyki i niskobudżetowe potworki wygrzebane ze starej szafy z VHS-ami
Tragedia heteroseksualności po polsku Grzegorz Stępniak Film Uczuciowo-erotyczno-imprezowe perypetie bohaterów „Wszyscy moi przyjaciele nie żyją” podlane są obfitym sosem seksualnych frustracji, nieumiejętnych, wulgarnych podrywów, wzajemnych pretensji
POP-CORE: Cmentarz polskiego horroru Michał Walkiewicz Film Udostępniony na Netfliksie horror „W lesie dziś nie zaśnie nikt” Bartosza M. Kowalskiego to rzecz z innej bajki, amerykańskiej – o nastolatkach przerabianych na krwawy budyń przez zdeformowanych troglodytów
Wszyscy ludzie będą siostrami Klaudia Rachubińska Film „Midsommar” to historia nie zemsty, ale wyzwolenia – i nie z nieudanego związku, ale z opresyjnego, patriarchalnego scenariusza
Renesans strachu Michał Walkiewicz Film Horror nie tylko stał się znaczącą siłą w mainstreamowym obiegu, ale i wrócił w ręce ludzi, dla których kino jest przede wszystkim sztuką autorską
Ciesz się swoim przesądem Krzysztof Świrek Film Kto ma kontakt ze swoimi przesądami i ich się nie wstydzi, będzie cieszyć się filmem „Coś za mną chodzi” bez poczucia winy