Obsesja rytmu Bartosz Nowicki Muzyka Fundamentem działalności wytwórni outlines było nie tylko upodobanie do footworku i charakterystycznego dla niego tempa 160 BPM, ale też fascynacja rytmem i repetycją, a także ich zakłóceniami i modyfikacjami
Bębny i rytuały Rozmowa z Hubertem Zemlerem Muzyka Nawet gdy improwizuję, myślę dużą formą, długim odcinkiem czasowym. Lubię siebie i publiczność wciągnąć w jakąś historię. Siadam w danym miejscu, jednoczę się z nim, dostosowuję się do tego, co mnie otacza, do ludzi, nastroju i akustyki
Szaleństwa i medytacje Jakub Knera Muzyka Koncertów zapadających w pamięć było w tym roku na Unsoundzie mało. Ale jeśli tytułowy autentyzm potraktować jako społeczne doświadczanie muzyki i bycie razem na żywo w postpandemicznej rzeczywistości, to festiwal wykonał swoje zadanie
Czaruje, uwodzi, porywa Bartosz Nowicki Muzyka Parafrazując powiedzenie o chłopie i wsi: „człowiek może wyjść z Lado ABC, ale Lado ABC z człowieka nie wyjdzie nigdy”. Album „Requiem pour Satana” projektu Magneto jest hołdem dla złotego okresu tej jednej z najważniejszych polskich wytwórni niezależnych
Niełatwa robota Rozmowa z Stefanem Wesołowskim Muzyka Nie interesuje mnie w muzyce filmowej myślenie ilustracyjne: temat śmieszny, temat smutny, temat grubasa, temat chudzielca. Lubię współkreować konstrukcję filmu, jego postaci, scenografię, napęd i ciężar. Chodzi o wymyślenie brzmienia na potrzeby unikalnego dwugodzinnego świata
Patos i humor Maciej Krawiec Muzyka Tytuł „Przyśpiewki” nadany wspólnemu albumowi duetu Diomede i perkusisty Huberta Zemlera jest mocno ironiczny. Przyśpiewki to w końcu proste ludowe piosenki wykonywane na weselach czy dożynkach. Tutaj mamy do czynienia z bardzo urozmaiconym, żywiołowym jazzowym graniem
Praca medium Rozmowa z Raphaelem Rogińskim Muzyka Mam w sobie pewnego rodzaju butę, chamstwo. U nas lubi się myśleć o zamkniętych etapach – o międzywojniu, Piłsudskim, polskim rocku lat 80... Trochę to żałosne, to wieczne wspominanie
Perkusyjne wędrówki Bartosz Nowicki Muzyka Od Strawińskiego i Bartóka do techno. Trzecia płyta Huberta Zemlera jest koncept albumem o roli perkusji, perkusjonaliów i ich wzrastającym znaczeniu w muzyce XX i XXI wieku
Zwrot minimalistyczny Artur Szarecki Muzyka Czy polska alternatywa przeżywa właśnie pełnokrwisty romans z minimalizmem? Mogą o tym świadczyć trzy tegoroczne płyty wydane przez prężnie działającą krakowską wytwórnię Instant Classic
Między biegunami Artur Szarecki Muzyka Polsko-amerykański kwartet Ziporyn / Zemler / Zimpel / Riley porusza się na osi, której skrajne punkty wyznaczają współczesna kompozycja i jazzowa improwizacja. Efektem jest intymna, pełna detali muzyka