Podkast Dwutygodnika (27): Teatr na wojnie Barbara Klicka Teatr Jak ukraiński teatr reaguje na wojnęi na zmieniającą się sytuację polityczną i społeczną Ukrainy? Jak opowiada o trwającym konflikcie? Czy usiłuje od niego uciec, czy nieustannie się z nim konfrontuje? Przy okazji spektaklu „Fucking Truffaut” Barbara Klicka rozmawia z Rozą Sarkisian
Sprzedawcy marzeń Wiktoria Tabak Teatr W „Podwójnym z frytkami” przegrywają wszyscy. To znaczy prawie wszyscy. Wygrywa tylko kapitalizm, reprezentowany tu przez jeżdżącego na wrotkach klauna Ronalda, którego mantrą jest fraza „win-win”
Dryfowanie Dorota Ogrodzka Teatr W spektaklu „Chłopaki płaczą” Michała Buszewicza właściwie nie ma niczego spektakularnego, nie ma też kuszących odpowiedzi na to, jak budować inne wzory męskości. Reżyser stawia na wsłuchiwanie się w smutek, w jego nieatrakcyjny, powolny ton
Prawo dziecka do sztuki Anka Herbut, Kosma Herbut-Lédé Teatr Na festiwalu Korczak Dzisiaj dzieci traktowane były partnersko. Młode jury przyznawało swoją nagrodę, a po spektaklach proponowano rozmowy, podczas których dzieci mogły skanalizować rozpoznane i nierozpoznane jeszcze emocje
Wiem, co robię Rozmowa z Moniką Strzępką Teatr Jeśli przez wiele lat na zmianę robisz premierę i stajesz na barykadzie w obronie kolejnych rozwalanych teatrów, obserwujesz bezwzględność władzy i to, jak kompetentni ludzie są wymieniani na „swoich”, nie myślisz: ale super, też tak chcę! – mówi nowa dyrektorka Teatru Dramatycznego w Warszawie
Szturm na Pałac Witold Mrozek Teatr Środowiskowa giełda wymienia wielu chętnych do wzięcia Teatru Dramatycznego. Konkurs na dyrektora ogłoszono też w atrakcyjnym na mapie Warszawy Teatrze Studio. W ostatniej dekadzie z obiema instytucjami wiązały się głośne konflikty
Z godnością i bez afer Rozmowa z Joanną Drozdą Teatr „Propozycja rozwiązania umów dotyczy dwunastu osób. Czym to jest spowodowane? Według Słobodzianka brakiem zainteresowania nami ze strony reżyserów” – w imieniu zespołu Teatru Dramatycznego w Warszawie mówi Joanna Drozda
Sukces na mur-beton Paweł Soszyński Teatr „Sąd Ostateczny” i „Młody Stalin” pozwalają przypuszczać, że teatr środka to taki teatr, który zamiast dbać o publiczność, boi się jej i ze strachu się od niej izoluje
Gust i polityka Agata Diduszko-Zyglewska Teatr Po ostatnich decyzjach w warszawskim ratuszu powstaje pytanie: czy władze stolicy chcą nas przekonać, że zarządzanie kulturą, tak jak „dobry teatr”, powinno opierać się na trzymającym w napięciu dramacie?
„Kto zabił Alonę Iwanowną?” w reż. Kmiecika Agata Chałupnik Teatr O Kmieciku mówi się, że jest przedstawicielem „oburzonych” czy też „pokolenia umów śmieciowych” w polskim teatrze. Przesłanie w jego spektaklu jest więc jasne
„W imię Jakuba S.” Strzępki i Demirskiego Ewelina Godlewska-Byliniak Teatr „W imię Jakuba S.” Demirskiego w reżyserii Strzępki jest spektaklem bardzo dla widza niewygodnym. Spod spodziewanej konwencji buffo ze znacznie większą niż dotychczas siłą przebija ton serio
„Msza” Żmijewskiego. Świadectwa po premierze Teatr Inscenizacja mszy katolickiej – projekt artystyczny Artura Żmijewskiego w Teatrze Dramatycznym w Warszawie – wzbudziła skrajne reakcje polskiej opinii publicznej. W dwutygodnik.com prezentujemy teatralne świadectwa jej widzów