Błogosławieni Yves Tumor Dominika Janik Muzyka Płyta Yves Tumor mruga do odbiorcy okiem, jak okrętowe drzwi bulajem. Podczas jej przesłuchiwania regularnie trzęsie, wieje gitarowym noise’em, dudni od ulewy słów o niezdarnym wpadaniu w miłość i wadzeniu się z bogiem
Stany poza czasem Rozmowa z Wacławem Zimplem Muzyka Zawsze chciałem grać muzykę, która sprawi, że ludzie poczują się lepiej. Pociągały mnie uniwersalne przekazy, jak w muzyce tradycyjnej. Gdy pojawia się przede mną świat muzyczny, którego nie rozumiem, to chcę go zgłębić
Praktyka duchologiczna Kasia Jaroch Muzyka Ukraińska wytwórnia Shukai przeczy opinii, że w ZSRR nie robiono ani muzyki współczesnej, ani eksperymentów elektroakustycznych. Większość takich projektów w obawie przed represjami po prostu nigdy wcześniej nie opuściła domowego studia
Kolizje atomów Bartosz Nowicki Muzyka Płyta „The Tropisms of Spring” duetu Clinamen (Jakub Ziołek i Krzysztof Ostrowski) mogłaby powstać równo dwie dekady temu. W sypialni, na kupionym za ciężkie pieniądze pececie, z zainstalowaną Neostradą i crackami pierwszych wersji Fruity Loopsa czy Abletona
Muzyka totalna Michał Wieczorek Muzyka Wacław Zimpel już dawno porzucił scenę jazzową na rzecz imprez szeroko pojętej muzyki eksperymentalnej. Album „Massive Oscillations” jest więc logicznym krokiem w jego karierze. Zbiera wszystkie dotychczasowe fascynacje: drony, indyjskie ragi, elektronikę, jazz, krautrock i minimalizm
Muzyka nie-ludzka Radek Pulkowski Muzyka Żeby nazywać się cyborgiem, nie trzeba być Terminatorem ani Robocopem – wystarczy rozrusznik serca. Albo autotune. Przykłady tego, że również współczesna muzyka rozrywkowa nie jest do końca ludzka, znajdziemy w niemal każdej stacji radiowej
Wirtuozeria i nieporadność Piotr Kowalczyk Muzyka Płyta Bartka Kujawskiego jest wyzwaniem. Nawet jeśli jej okładka kojarzy się z grafiką nieskładnie przygotowaną w generatorze memów
Czasy pędzą Bartosz Nowicki Muzyka Jakub Lemiszewski próbuje poprzez abstrakcyjne dźwięki powiedzieć coś o otaczającej rzeczywistości, o przeładowaniu informacyjnym. Na szczęście tę diagnozę udaje mu się wyrazić z polotem i bez konceptualnego zadęcia
Z tęsknoty za linearnym życiem Rozmowa z Mironem Grzegorkiewiczem Muzyka Wystarczy czasem spojrzeć w inną stronę, by dowiedzieć się, że istnieje świat, z którego nie zdajemy sobie sprawy. Nagle życie zamienia się w swoistą grę i o tym jest też mój inspirowany „Ulissesem” album, „ULSSS”
Coś nas omija Piotr Tkacz-Bielewicz Muzyka W tym roku hasłem przewodnim berlińskiego CTM było „Turmoil” – zgiełk, wrzawa. Prawdziwa klęska nadmiaru, odbiorcom proponowano zestawy trzech lub czterech wydarzeń jednocześnie, z których przynajmniej jedno było światową premierą
Człowiek intuicja Piotr Szwed Muzyka Dziesięć lat temu Błażej Król był nadzieją, dziś jest niemal człowiekiem instytucją. Kimś, kogo trzeba zrecenzować i zaprosić na festiwal
Musical science fiction Piotr Tkacz-Bielewicz Muzyka Debiutancki album amerykańskiej producentki Katie Gately można porównać do panoramicznego obrazu wyświetlanego na wielkim ekranie. Powinny być w nim pościgi i dużo jazd kamery po wyszukanych trajektoriach