Mica Levi jest z kosmosu Dominika Janik Muzyka Mica Levi komponuje nie po to, by komunikować się z widzem, ale by mocować się z dyktaturą oka w kinie. Ścieżka dźwiękowa do „Strefy interesów” jest tego kolejnym przykładem
„Chłopi” sieją ferment Michał Wieczorek Muzyka Skomponowana przez L.U.C.-a ścieżka dźwiękowa do filmu „Chłopi” to ogólnosłowiański amalgamat, a nie muzyka wyrastająca z lokalnej, łowickiej tradycji. W odpowiedzi na nią fundacja Muzyka Zakorzeniona wydała płytę „Chłopi – Wesele Boryny”
Nowa klasyka w muzyce filmowej Jan Topolski Muzyka Dostojność i tempo u Mykietyna; gęstość i mrok u Stańczyka; przestrzeń i pogłos u Rożynek – oto trzy odrębne głosy w polskiej muzyce filmowej
Niełatwa robota Rozmowa z Stefanem Wesołowskim Muzyka Nie interesuje mnie w muzyce filmowej myślenie ilustracyjne: temat śmieszny, temat smutny, temat grubasa, temat chudzielca. Lubię współkreować konstrukcję filmu, jego postaci, scenografię, napęd i ciężar. Chodzi o wymyślenie brzmienia na potrzeby unikalnego dwugodzinnego świata
Gwizdy, jęki, wrzaski Kasia Jaroch Muzyka Nowe podejście do ścieżek dźwiękowych zaprzecza tradycji muzyki filmowej jako zbioru melodyjnych i zapamiętywalnych motywów przewodnich. Bazuje raczej na poszukiwaniu rozwiązań współgrających z fabułą
Akcja i liryzm Mateusz Witkowski Muzyka Kompozytor Andrzej Korzyński obchodził w marcu swoje osiemdziesiąte urodziny. W przypadku artystów takich jak on twórcza nadpobudliwość i rozległość zainteresowań mogą stać się przekleństwem. Korzyńskich jest przynajmniej kilkunastu. I niemal każdy z nich jest wybitny
Muzyka wyszeptana Rozmowa z Michałem Jacaszkiem Muzyka Mam naturę skłonną do kontemplacji, zwracam uwagę na niuanse, podoba mi się niedopowiedzenie. Moje kompozycje to rodzaj transowego tła, które intryguje, dopiero jeśli się poświęci mu trochę uwagi. To coś więcej niż muzyka do windy czy na lotnisko
MUZYKA 2.1: Teoniki Rożynek Jan Topolski Muzyka Swobodnie czuje się na czterech kontynentach: muzyki współczesnej, nieakademickiej elektroniki, muzyki teatralnej i filmowego sound designu. Kompozytorkę napędza niecodzienna chęć działania w kolektywach oraz swoiste twórcze ADHD
PROJEKT FILM:Intymna rozmowa Rozmowa z Antonim Komasą-Łazarkiewiczem Film „Pierwsze pokazy organizowane przez braci Lumière wywoływały w ludziach panikę, ponieważ na postaci poruszające się na płóciennym ekranie patrzono jak na duchy. Żeby zagłuszyć ten strach, zaczęto zapraszać muzyków, żeby grali w trakcie pokazów” – opowiada kompozytor muzyki filmowej
Siostry Samo Zło Piotr Kowalczyk Muzyka Czy ścieżkę dźwiękową „Córek dancingu” można traktować jako pełnoprawną płytę numer trzy Ballad i Romansów? Wydaje się jednak, że te piosenki dużo lepiej funkcjonują z obrazem niż bez niego
W kasynach i na dancingach Olga Drenda Muzyka Serial „07 zgłoś się” o przygodach porucznika milicji Sławomira Borewicza dział się w znacznej mierze w PRL-owskich nie-miejscach: na lotniskach, promach i w hotelach. O tym klimacie przypomina wydana właśnie płyta z towarzyszącą filmowi ścieżką dźwiękową autorstwa Włodzimierza Korcza
Propozycje nie do odrzucenia Jan Topolski Muzyka Jak mawia znane porzekadło „najlepsza muzyka filmowa to ta, której nie słychać”. Kilar potrafił usunąć się w cień, ale potrafił napisać też utwory, które popularnością przekroczyły sam film